sthlm och ambassaden - done!

I'm home again! (:

haft två underbara dagar i stockholm, med över 27 grader varmt och strålande sol.
fick springa inom HM och köpa shorts för jag höll på att dö! (dö på ett bra sätt ofc)

ambassaden: Jomen det började ju fint :'( satte mig och väntade på buss 67
jag satte mig på min fina skinnjacka ... och gick ifrån min fina skinnjacka när bussen kom.
kommer på detta när jag väl sitter utanför i DEN FETASTE kön någonsin på ambassaden.
men det var ju stockholm vi var i, så den var väl snodd från sekunden jag tog bort röven från den platsen!
men kö vart där ja, jag var där en timme innan och kom inte in i "kontroll-huset" förens kvart över 9.
sen fick jag vänta och vänta och vänta och vänta lite till (;
lite över 11 var jag ute från den byggnaden .. ALLA andra fick gå före mig! haha
Men ja gubben i lucka D sa jag fick mitt visum iaf och det bör vara hos mig inom en vecka (;
hittade en annan tjej som skulle åka till USA också, lite tidigare än mig, men vart ju trevligt att snacka lite om au pair i 4 timmars väntan (;

stockholm i övrigt har varit kanon, vi var på Wallmans salonger, åt middag och såg uppträden (y) på onsdagskvällen gick vi ut på en pub och mös, torsdagen var det ännu mer strålande väder, klassen var på moderna museet, jag var på ambassaden ;) hehe! sen shoppade vi i 6 timmar, såg kändisar.
hon kristin i hey baberiba (; satt och njöt i gamla stan med Ben&jerrys! köpte bara ett par shorts, .. tycker inte kläder är så kul! hittade inga fotbollströjor, eller jo de gjorde jag ju, men det fanns ju bara med märket på, de var billiga, men ville ha med nummer och namn osv .. så jag får ta det på Tosia ist, där har dom ju sånt i varje hörn!

klockan 3 inatt kom vi hem
, precis när åskan började. jag ha så JÄVLA ont i fötterna idag, 4-5 blåsor, och sen riktigt ont i smalbenet :s
tur man fick sova ut inatt iaf, klockan 2 ska jag vara i aulan, då är det ballottningen.
jag ska även köra min bil för sista gången, iaf den bilen.
låter som en RIKTIG tattarbil, hela avgasröret har ju cpat (:
får hoppas tjockis är hemma annars så han kan köra mig, ... hade ju kunnat ta porschen, men den få inte vara ute när det pissregna!



det får vara bra sådär, bilderna är mörka, men vi hade solen i ögonen och jag orkade verkligen inte pilla på inställningarna förutom på den sista bilden!

ska hoppa in i duschen nu, måste ta 1 bussen, tjockis kom in och sa jag inte får köra med bilen.
han ska laga den imorgon, ikväll ska jag vara med linn, så vi hörs väl inte mer igen (:
tjingggeplong.

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Weeho :D Hopppas ditt pass kommer, känns skit bra när visumet sitter där :D



Jeeas, dock är jag ju bara i säsong 1 nu, men jag jobbar på det! Ha, jag är helt isolerad, bar oth och jobb ;P



Va det kul i stokcholm annars då?

2010-05-21 @ 16:52:58
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: Tinde

kan inte fatta att de kommer släppa in en sån galning som du i usa :O

2010-05-21 @ 17:59:53
URL: http://tindes.se
Postat av: Tinde

hahha nja, det där är mest en smaksak. du är ursprungsformen man ska skriva efter "som" eftersom uttrycket egentligen kommer ifrån "en sån galning som du är". men det är lika korrekt att säga dig :-) har haft väldiga diskussioner om detta på svenskalektionerna, tillslut gick vår svensklärare in & sa att vi båda hade rätt :)

2010-05-21 @ 19:24:46
URL: http://tindes.se
Postat av: Tinde

klart jag har rätt!!

2010-05-22 @ 19:26:07
URL: http://tindes.se
Postat av: evelina

Gött att ambassaden gick bra :D det är så skönt att ha den överstökad!

2010-05-25 @ 14:08:39
URL: http://evelinaav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback