alldeles för fort.

sov inte särskilt bra inatt, haha!
men jag ha funderat och jag tror jag kommit fram till ett litet övervägande beslut, jag är inte helt säker ännu.
men jag tror det lutar åt ett nej, faktum är att jag gilla familjen så jävla mycket och jag tror deras nuvarande au pair att jag skulle säkert aldrig hitta en bättre familj (varför tänker jag då kanske tacka nej?) - det är ett barn, jag jobba ingenting typ och jag är fri hela tiden, jätte bra - men nu verka det inte finnas så mycket au pairer i närheten över huvudtaget, plus att jag hade så gärna velat ha två barn helst, iaf en pojke - och direkt när jag la på med familjen igår så fick jag en konstig känsla som jag inte kan sätta fingret på, och jag fick en sjuk hemlängtan?
fast jag är hemma? och om jag ska välja en familj vill jag juuuuuubla över den, alltså verkligen känna, FYFAN VAD ROLIGT, I SOMMAR DRAAA JAG!!!!!!! och just nu känner jag faktiskt inte sådär.
det känns som om jag inte kommer hitta några vänner direkt .... don't know don't know.

men jag slängde iväg ett mail till deras au pair (erika) och frågade hur nära au pairerna faktiskt var och om hon träffat nån enstaka svensk, haha!

till klockan 19 ikväll ska jag ha bestämt mig om det blir michigan eller inte.
fan att familjen ska vara så jävla perfekt, och tjejen var verkligen hur härlig som helst!


- det gå för fort här


Kommentarer
Postat av: sigrid

Ha, ja men exakt.. Den meningen tyckte jag också var konstig. De fråga till och med mig; Hut mcyket tid spenderar du ensam, typ hur många timmar :S Ha, det var en knepig fråga ...



Men som louise säger, är det ett nja, så blir det oftast mer ett nej än ett ja ... Men vi får hoppas att hon ointe är ngn stel advokat mamma, utan ngn som släpper loss lite och skojar lite :D



Oh, men det är sant, gör inget förhastat beslut det blir ju bäst om man får tänka lite. Men det är klart att familjerna vill matcha så fort som möjligt - de vill ju också ha en säkrad sommar och vara klar med denna process!

2010-03-21 @ 10:33:28
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Känn efter vad som känns bäst för dig. Det är ju ändå det viktigaste även om familjen verkar vara väldigt bra. Lycka till!

2010-03-21 @ 10:34:29
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: Lollo

Nä det låter verkligen inte som du jublar och är jättelycklig över den här familjen. Så det är nog bäst att tacka nej då. Man har ju ändå en bild av hur man tänkt sig att det ska vara! Och sen är det inte alls sådär. Visst, familjen är trevlig och man kan säkert få det bra där - men samtidigt så är det inte alls vad man tänkt sig? Och då blir det bara fel. Jag förstår dig precis, hade ungefär en sån här match jag med fast vi pratade inte lika mycket och det var inte lika seriöst. Det är inte vad du tänkt dig, inte vad du vill få ut av året. Och då känns det fel.

2010-03-21 @ 12:39:00
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: marieke- blivande aupair

men ring och kolla med CC om det har mycket aupairer inärheten :) jag tycker familjen verkar jättebra :) Haka inte upp dig på att det bara är ett barn för även du är ledig så kan du ju fortfarande hitta på saker med tjejen :) hoppas de går bra, lycka till :D

2010-03-21 @ 12:59:59
URL: http://maarieke.blogg.se/
Postat av: Lollo

Ja alltså dels känner man väl så, de vill ha dig och de låter bra. Men sen vet jag ju hur det är, man har ju förhoppningar om året. Lite tankar om hur familjen skulle vara. Och så stämmer det inte alls. Det känns ju fel då.



Ja det kanske är Jerseyfamiljen som det blir istället! :) Du får prata och se. Familjen verkade ju passa dig lite bättre iaf. Jag kommer jobba till ca kl åtta på kvällen eftersom mina barn går i skolan till 14:30. Det är ju det man får betala för att vara lite mer ledig på dagen. Annars får man ta mindre barn som är hemma på dagarna.

2010-03-21 @ 13:13:27
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: marieke- blivande aupair

Justeja du åker med SI sorry glömde bort det :P

Men gör det som känns rätt, fråga om du kan få någon mer dag att tänka på det? För man måste ju lixom hinna tänka på det..

2010-03-21 @ 13:15:41
URL: http://maarieke.blogg.se/
Postat av: Lollo

Åh den familjen låter ju super!

Men, du ska verkligen känna att det är den familjen du vill till.

Det tycker jag är det viktigaste!

Lycka till !

2010-03-21 @ 13:51:15
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Lollo

Ja hoppas att ni passar lite bättre! Och att du klickar med den här mamman också. Fast får en bättre känsla. När skulle hon ringa, runt 18? Oj vad länge de gick i skolan. Ja jag kommer jobba lite helger tror jag. Vet inte exakt men det känns okej. Sen hade pappan väldigt flexibelt jobb, så om det var kanske någon dag mitt i veckan som jag ville ta ledigt för att åka iväg och göra något, så gick det bra. Så fick vi ta igen det med att jag jobbade lite kvällar och helger :) Låter perfekt.

2010-03-21 @ 14:06:22
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Lollo

Oj hjälp okej! Haha men vad bra att hon lät schysst iaf... Men det känns överlag lite mer som att du vill åka till den här familjen mer än de i Michigan? När ska du få prata med pappan, vet du ngt om det? Men du skulle mkt väl kunna tänka dig att åka dit nu? Ville de ha dig i början av augusti?



Jaa så skönt när man får en familj där åldrarna verkligen passar som man tänkt sig. Men då är det ju lugnt med vänner iaf, gött det!

2010-03-21 @ 14:33:06
URL: http://lizinamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback