25/3

familjen känns helt okej, men dom känns inte så öppna.
t.e.x att min pojkvän/vänner inte få stanna i huset när dom hälsar på osv.

alltså då känns det inte riktigt som att man är en i familjen, förstår ni?
hur har ni andra det? - som har pojkvän, eller ja får vänner från Sverige komma och bo hos er över huvudtaget?
- och sen verka det inte som att andra au pairer får komma heller? hon fattade inte när jag frågade, så fick fråga lite mer detaljerat nu, men tellll me mina läsare, har ni frågat era värdföräldrar om detta? :o

jag vet att pojkvän kan vara känsligt sådär, men det är inte direkt så att fredrik kommer till mig för att ha sex?
haha

Kommentarer
Postat av: marieke- blivande aupair

Jag frågade min hostfamily i andra samtalet vad de tycker om att få besök från Sverige. Jag har också en pojkvänn och vet att det är en känsligt ämne för amerikanare så jag var nästan inställt på att det inte skulle gå. Men det var inga problem, alla fick bo hos oss.. Deras nuvarande aupair hade haft mycket besök. Enda kravet de hade var att man fortf skulle sköta sitt arbete och prioritera barnen. Det är ju förståelligt.. Detta tycker jag är viktigt och förstår att du också tycker det :)Så prata mer om det om du känner att det har en viktig betydelse! :) hoppas mitt "lilla" svar hjälpte =P :)

2010-03-25 @ 15:41:22
URL: http://maarieke.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag får ha vänner från Sverige som stannar hos mig. I alla fall 1 åt gången vet jag. Jag skulle kanske inte få ta dit 5 samtidigt. Men ja du förstår.. Så det låter ju ganska tråkigt om inte din pojkvän eller vänner får komma och stanna hos familjen.

2010-03-25 @ 15:55:17
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: sigrid

Jag har precis frågra min värdfamilj om regler jag har, och no boys on the room! Höhö, hade nog inte tänkt på det heller, men jaja! Men de välkommnar min familj, dock varnade de att det kan bli lite trångt om alla är hemma samtidigt :D Men hon sa att de kan bo på ett fint hotell i närheten och välkomna på middag, så slipper de att tjejerna väker dem tidigt :D



2010-03-25 @ 16:32:49
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: tack! :D den här vart ju lite bättre än den förra, för nu har jag äntligen skaffat Photoshop. :)

2010-03-25 @ 16:40:04
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Ja alltså det känndes ju lite konstigt att du inte får ta hem kompisar. Har dom ett litet hus så det inte får plats? Eller är det bara det att dom inte vill? Jag kan ju förstå om familjen inte vill att du ska dra hem massa olika killar från massa fester eller så. :P Men om din pojkvän du har varit tillsammans med ett tag kommer och hälsar på borde det ju inte vara något problem tycker jag ju.

2010-03-25 @ 16:50:20
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Men det låter ju ganska konstigt att familjen skulle ha ett problem med att din pojkvän kommer när ni har varit tillsammans i över 5 år. Då är det ju ändå ett seriöst förhållande. Hahah, nej precis det är ju inte så att ni står och råhånglar framför barnen eller beter er olämpligt. Så det låter ju som ett ganska stort minus med familjen att dina vänner och pojkvän inte får stanna hos familjen.

2010-03-25 @ 18:23:24
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: sigrid

Oj, är hon inte potttränad och 4 år ?!? Det är ju lite WIERD, det kommer kankse blir din uppgift i sånna fall !



Oh, men egentligen hoppas jag ju lite på den här familjen! Hö, tänka vad rooligt att först flöyag till skolan sen familjen ,, hihi, men så klaart ska det kännas rätt för diig :D

2010-03-25 @ 19:11:38
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback