65 days to go!

har fått lite frågor om hur mina arbetstider/uppgifter osv ser ut i USA.
så varför inte svara (;

jag ska ju som sagt ha 4 kids! tre tjejer och en kille ... (jag tänker inte säga några namn) Killen är 7 år, tjejerna är 10, 12 och 14 år, alla fyller år nu innan jag hinner komma, så inga höstbarn.
jag börja jobba sisådär 15:00 varje vardag, då jag hämta upp 2 av ungarna i skolan, de andra 2 ta bussen (en börja på högstadiet och den andra börja gymnasiet) i usa börja man ett år tidigare, så man får tänka om lite där.
så på morgonen ta min värdmamma hand om kidsen, det gör inte jag.

så på dagen är jag ledig, äter mig fet, träna för att inte bli fet, träffa vänner, ta någon kurs på College.
ibland måste det ju tvättas! jaaa ni vet (; springa en löprunda med vovven <3 love.

sen vid 15 dra det igång, slängaaaaaaa ner snacks i magsäckarna på dom för att sen träna fotboll, ishockey, teater, you name it, kan ju knappast bli bättre med 4 FOTBOLLSBARN?! förhoppningsvis känns det lika bra då som nu.
läxor blir den tråkiga biten, troligtvis gillar inte ungarna det heller, but we'll make it!

när jag slutar är väääääääääääldigt olika, jag vet på tisdagar så har både mamman&pappan en massa möten hela kvällen så då blir det nap-time för min del, men annars brukar det blir runt 6-7-8 tiden?

jag kommer laga lite mat om inte mamman hinner med att komma hem tills dom skriker av hunger (y)
men det var ju bara lätta måltider, ... hot dogs, spagetti, MAAAAACCC AND CHESSEEEE!

min värdpappa jobba på ett stort företag inne i Chicago som investerare/ekonomi nånting jag inte riktigt har fattat (; mamman är volontär som president för Winnetkas gymnasie typ.

och så hunden, den nya delen av familjen - Coooockie.
och så jag "We hope you might enjoy becoming part of our family
and help provide the support and love that will make our family complete."
- tyckte jag var en super fin mening, och jag vet redan nu att man måste prata med sin v-familj, ofta, berätta om hur dagen har varit, precis som man gör med sin egen familj, man måste bjuda på sig själv och acceptera hur dom lever, jag tänker INTEEEE blir en sån som låser in mig på rummet när något känns fel! aldrig i heeeeela mitt liv - men ifs, sån är inte jag heller ...

NU ÄR DET FOTBOLL (;

Kommentarer
Postat av: sofie

du kommer få det så jävla bra! :D

2010-06-18 @ 15:34:44
URL: http://sofiealvesved.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback