olika värdfamiljer.

jag kan inte hjälpa med att störa mig på hur vissa personer sitter och jämför sina v-familjer.

"den har det så, så den är lite bättre än din" - "a, men min behöver inte jag jobba helg, så jag ha det bättre"

ni förstår hur jag menar, oftast är det ju gömda kommentarer också, om man läser lite mellan raderna.
men hur ska jag kunna sitta och säga att Marie (vi tar henne som ex) att hennes värdfamilj suger anus för att hon kanske få typ jobba helg? eller att hennes unge gillar att dansa? osv.

för hur ska jag kunna veta att den inte passa just henne? det är ju inte jag som valt hennes värdfamilj, jag har ju valt min, som passa mig utomrdentligt, och min värdfamilj kanske inte passa någon överhuvudtaget mer än FÖRHOPPNINGSVIS mig, right? ... allting kan faktiskt inte passa varenda människa.

för mig passa inte småbarn, eller barbie-flickor, eller att bara ha ett barn, eller att ha en unge med ett handikapp.
för mig passa stora barn, som älskar idrott, många barn så man kan göra upp lag liksom, för mig passa det att bo i en idrottstad och med alla 4 årstider. Jag hade aldrig Californien eller Florida som drömål, för jag vet hur trött jag bli på värmen efter ett tag, min dröm var New York, Chicago hade jag faktiskt inte riktigt tänkt på, men den staden verka peeerfekt.

någon vill till Miami, någon vill ha en massa 1åringar, någon vill bara ha tonåringar, någon hatar New York, någon älskar landslivet och vill till Utah? någon älskar Öknen, någon älskar att inte ses som en i familjen (det vet jag fler som gör) någon älskar att få följa med på resor, någon älskar att passa barnen hela helgerna osv.

vet ni vad det bästa är då? att alla 100000 värdfamiljer som finns, så är ALLA EXAKT lika olika!
där finns det dom som hatar New York och älskar landslivet, som hatar kylan och älskar värmen.

Du kan sitta där i Miami en december i värmen och njuta av att slippa vara henne som bor i Vermont med kyla just nu, men KANSKE kan hon vara exakt lika nöjd av att slippa värmen och får leka i snön hela dagarna.

eller? kan man jämföra? - mer än i sitt egna huvud.


Kommentarer
Postat av: Lollo ♥

BRA SAGT! Gillar dina filosofi-seriösa inlägg :D

2010-07-16 @ 15:16:05
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/
Postat av: marie

stämmer verkligen som du säger :)

HAHA "suger anus" älskar ord valet :D

2010-07-16 @ 16:22:49
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/
Postat av: micaela - blivande aupair

så himla bra inlägg! WORD!

2010-07-16 @ 19:03:39
URL: http://mmicaela.devote.se
Postat av: Nathalie

Så sant! Jätteintressant att läsa, Malin för de stämmer verkligen!

2010-07-18 @ 23:30:09
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback