answers och mail från v-familjen.

fick en fråga av någon Linnéa, utan mail eller blogg, here it goes.

har du något utegångsförbud?? eller vanligt förbud om du förstår där i din familj??
Och får du ta bilen till Chicago liksom? (:


svar: Jag har inget curfew (som det så fint kallas på engelska), däremot har min bil det - den ska vara hemma 01:00 på vardagarna, eftersom jag jobba dagen efter, ifs börja inte jag jobba förens 15:00 på eftermiddagen, men kan ju hända mamman får ett morgonmöte eller nåt annat händer så "måste" jag vara hemma på morgonen liksom, bruka inte hänga ute iaf efter 1 på natten om jag ska jobba (:
bilen till Chicago har jag faktiskt inte frågat om, och känner inte jag vill ta bilen in till Chicago heller, en av USAs största städer, svindyrt att parkera, jobbigt att köra i osv, så mycket lättare att ta tåget istället (: så någon bil in till Chicago lär nog inte hända så ofta! :P

-
fick världens sötaste mail från min värdfamilj också.

I hope you are getting excited, we are.  
I recently bought a ticket for you to come with us to my sister's house in Connecticut for Thanksgiving.  You are really coming.
We are still on vacation in Utah.  We went horse back riding, swimming, rafting, and hiking through a national park.  We will be home Friday night.
Are there any particular foods or drinks that you particularly like that I should have in the house?  I will take you to the supermarket so that you can tell me if you see things you like too, but it is nice the first night or morning to have something you like there.  Do you have a cell phone that you will bring?  Not that you will really use it much here, but if there it is a problem with the flight I would be able to contact you that way.
Enjoy your fun with your friends and family.
See you soon.


nu jävlar vill jag åka fortare än ett skott.
kul att åka till Connecticut, verka som en skitmysig stat, lite nära till Marie också.
kanske man kan hälsa på henne,  eller om de ligger nära New York, kan man ju åka dit en gång till sen! (: .. jag få uppleva Connecticut
(igen, SI's skola är ju där)
och Utah sen på skidsemester.

än våga jag inte hoppas på den perfekta matchen, men jag hoppas, innerligt, jag hoppas detta passa mig som handen i handsken!


Kommentarer
Postat av: Molly

alltså seriöst, du verkar ha hamnat i bästa familjen. är alla (som du har kontakt med) lika nöjda med sina familjer? haha, alltså om dom också mejlar osv.?

2010-08-05 @ 23:20:54
URL: http://everytiime.blogg.se/
Postat av: Lollo ♥

ellen var lika gullig hon när hon skrev och jag har det super! :D verkar som om hon gillar mig bättre än malin, den förra au pairen i alla fall, hahaha

2010-08-06 @ 03:31:10
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/
Postat av: Nathalie- Blivande au pair

ÅH, var i Connecticut ska ni ? :)

HAHAHA, konstigt alltså! Varför kan det inte bara stå på engelska liksom så at alla förstår ;) Men kollade med Sarah och hennes körkort var också på franska så jag tror inte vi ska behöva oroa oss för det ;P

2010-08-06 @ 18:46:41
URL: http://myaupairdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback