I'm home.

jaha och så var grekland "avklarat" ...
fan vad tråkigt, här hemma är det molnigt till max, rätt varmt men inte som grekland.
vi har haft 38 grader varje dag och 27 i havet.
man badade&solade på dagen, åt lite lunch sen ner till havet eller poolen igen.
upp runt 5 tiden, fixa sig lite ... vilade lite kanske, sen ut och äta och greja hela kvällarna.
för att sedan köra samma visa dagen efter .. det är semester det!
besökte Chania staden ett par gånger, köpte mig lite fotbolls tröjor och united halsduk.
lite smått och gott sådär ...
är så mycket som hänt och jag orka inte tänka tillbaka på det just nu ...
det var så varmt, det var så skönt och fyfan vad jag vill tillbaka ...
för 24 timmar sedan låg vi vid poolen ... vår sista dag.
jag längtade hem ibland, sängarna va under all kritik, jag ville hem till sängen.
sol timmarna i grekland är mellan 13-16 ... inte som i sveirge alltså.
och vid ett tiden är det bara att ligga i poolen/havet - uppe kan man inte vara mer än 10 minuter i solen! GYYTTT

men när vi landade inatt här hemma i sverige ... ville jag ligga i dom hårda sängarna igen.
jag vill få tbks mina sol utslag jag fick, eller ryggvärken jag hade efter sängarna.
( ta med en filt om ni ska dit, ni anar inte hur sängarna är) - även på de "SUPERRIKA ställen" är det så.
dock är inte sängarna värst .. utan att man inte få spola ner papper i toaletten i grekland.
man vänjer sig, men få acceptera att dom ha det så och att deras rör suger helt enkelt.
och självklart glömmer man ibland ... men det är ju inte direkt som här! spotunnor till skitpapper ;d hehe!
har inte mycket bilder på min kamera heller, eller jo 500 bilder .. som ska vara till projektarbete som jag inte vill visa förens i mars då det är klart! - fredrik ha MASSA strand bilder så dom kommer sen när jag hämtat dom ;D

god mat varje dag, härliga greker som bara ÄLSKAR svenska mest av allt .. dom kan ju trots allt säga.
skål, coca cola, titta, spett osv! - dom fråga alltid om man är svensk först, sen danska, sen finska och sen norska!

grekland var super bra, Kreta var underbart - igen! 2000 var för länge sen, 2009 var det dags igen.

men nu är det bara att köra det vanliga, hösten är väl här snart.
skolan börja för mig på måndag, sista året .. tattoooo kommer snart och så blir det jul.
jag vänta tills jag få åka utomlands igen, gärna thailand!
men i vinter/vår blir det nog London iaf ... och i höst kanske stockholm!

/tjingeling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback