vilsen.

Är det någon mer än jag som är lika vilsen som ... ja om det ändå fanns någon liknelse? 
att ha ett hem i skåne och det andra i blekinge och ett tredje i något annat land och den fjärde likaså. 
Nackdelen med att flytta och resa runt så mycket är att man lämna av en liten del av sig själv lite här och där att tillslut har man ingen del kvar där man är. Det gäller ju att sakta bygga och hitta nya delar, men det är ju magiskt svårt. 

en del av mig vill flytta ifrån skåne och prova något helt annat, samtidigt som jag inte orka flytta. 
en annan vill flytta hem till ronneby för ett tag samtidigt som jag hatade att bo i Ronneby och samtidigt inte gjort det sen 2010, vad gör man där? 
jag hade gärna flyttat till Australien men jag har blivit bekväm och lat. 
Pluggat något annat i en universitetstad hade också varit fantastiskt roligt men jag vet i fan vad eller varför. 

Jag har lämnat en del av mig i Ronneby, i Thailand, i England, i USA, i Landskrona, i Malmö. 
Jag har lämnat vänner överallt i världen att jag knappt vet vart alla befinner sig längre. 
alla mina vänner jag hittat på mina resor, är som jag, de flyttar oftare än en annan byter underkläder. 

Man känner sig aldrig riktigt hel igen, för en liten bit av sig själv kommer alltid vara någonstans. Det är väl både det fina och sorgliga i det hela. 

på 4 år har jag bott i 12 olika lägenheter/hus. Det är kanske inte så konstigt man är splittrad. 
Men det kanske man ska vara också ibland. Vem fan vet vart man ska ta vägen eller vart livet ta en?
Jag är inte direkt stressad trots att inom ett par veckor närma sig den där åldern 25. - Men det hade vart skönt att känna lite ro, ibland åtminstone. 
 


Den första resan och landet att bo i själv, utan någon som helst trygghet. Chicago sommaren 2010. 
Jag och emelie, min vapendragare här i Malmö, som jag raggade upp på en fika på Chicagos gator. 
Om 2 veckor ska vi fira in nyåret ihop, för ytterligare ett år av vänskap. 

En av det positiva i resandet. Man hitta sina guldklimpar och man bär med sig dom överallt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback