1 September.

vilken fantastiskt tråkig helg, vädermässigt då vill säga. Vilket jävla skyfall över skåne alltså? 
själv spenderades den i Malmö hos Derry. Vilket alltid är lika fantastiskt. 
indiskt, fotboll, öl och mys i lägenheten med Casper. Det går alltid hem, och det känns hemma dessutom. 
Jag bara älskar att ha dom här! - Resten av helgen har bestått av plugg, FY FAN som det blev plugg.
Lördag natt skicka min lärare en uppgift jag ska redovisa på måndag (idag) - Jaha, tackar. 
Men hon var mycket nöjd. så klapp på axeln för den korta tiden. Dessutom en jäkla massa tyska glosor. Men de kan jag, av någon anledning har tyskan satt sig rätt bra i huvudet på mig, det går in lätt och det stannar kvar. 
Aldrig varit ett språkhuvud, eller rättare sagt; jag har aldrig under mina skolår varit intresserad av språk. 
nu tycker jag det är fantastiskt - kanske bara va intresset som skulle väckas. Dessutom skriver Maike till mig bara på tyska, vilket underlättar ändå, om än lite svårt, men hon ger sig icke! (Maike var en av de bästa au pair vännerna jag hade i USA) - Pratar fortfarande, mer än 4 år senare, med henne varje dag! helt sjukt, men underbart.

Annars? Pratat med familjen i England idag, så underbart att få höra av dom. Planerar en liten trip dit efter nyår. 
blir ju bara flyget som betalas när jag bo hos dom, de betalar allt annat åt mig. min fina extrafamilj.

anyway. dags att sätta sig med plugget igen, har en cheesecake i ugnen .. och blåbär som väntas på att tinas.
GOTT SÅ JAG DÖR! 

Auf wiedersehen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback