some thoughts.

Det där med att följa sina drömmar, något jag tjatar om varje dag känns det som. 
Nu har jag hamnat där själv när jag känner "åh fy fan vad jobbigt." Jag hade kanske önskat att lärare var min största dröm, så enkelt det hade vart? enkelt är det ju sällan. Jag "brinner" ändå för det. Jag tycker det är spännande och intressant, men att förverkliga sin dröm inom läraryrket vore ju att ljuga. 

Alla som läst min blogg vet ju att resor och fotografering är min passion. 
fotografering vill jag inte jobba med, jag älskar att har det som min hobby, men det får stanna där. (alla är ju fotografer idag ändå) - däremot resor. varför har jag inte fattat att det är det jag vill göra? 
Resa har jag alltid velat göra, men jag kan ju jobba med det också? det är ju inget man "tröttna" på?
Fotografering eller kock är väl typiska såna yrken tänker jag, man fota/lagar mat 8 timmar om dagen, vill man fota eller laga mat sen för skoj skull på kvällen? Resa vill man ju alltid. Lärare tänker jag lite samma stuk, vill man har barn själv sen? (klart man vill, men är det lika "kul"?)

Men att ta sig till detta nu verkar vara svårare än klurigast. Resekonsult, Reseledare, blabla. 
Det finns inte allt för många utbildningar som ger en ett IATA-cert (som behövs). Man kan ju såklart kosta på sig det själv med en liten snabbkurs, dyrt som fan och har man verkligen lärt sig något efter det tänker jag? 
utbildningarna är på tv år upp i Norr. - Dessutom verkar man behöva ett par års erfarenhet inom yrket. (hur det nu ska gå till?) - Vi får se. självklart kommer jag inte hoppa av min lärarutbildning, och om jag hittar något annat, så tar jag bara och "pausa" det, just in case. 

drömmar är ju till för att förverkligas. FÅR INTE GLÖMMA DET! 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej Maliiin! Har ju kommenterat din blogg några ggr innan, eheheh. Och nu är det dags igen! Jag flyttar till Malmö i augusti för att plugga turism på östra grevie fhsk i vellinge kommun. Där erbjuder dom sina elever just IATA-sert för en betydligt billigare peng än om du ska göra det privat (vi snackar 6-7000 svenska riksdaler). FYI :) kram Angelica

Svar: men gud det är precis vad jag letat efter?! dessutom i skåne!!! ÅHH vad trist jag är lite väl sen med ansökningen :( fan! tack så mycket för infon iaf, får blir att söka till nästa år!!! :D
Malin Ottosson

2014-06-30 @ 07:02:21
URL: http://angelicaiamerika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback