nekad visum?

en uppdatering blir det iallafall, för lite saker har hänt, som vi tror kommer händar iaf (krångligt det lät)

jag, alan och cathy satte oss ner ikväll och pratade igenom visumet, kollade igenom allt och började diskutera.
grejen är att jag är EN i deras system, ett nummer, ingen person, jag kommer föralltid nu finnas i australiens system, och det går inte att ta sig ut, på något sätt.
Visumet fixas inte av en person, utan av en jävla massa datorer.
det spelar ingen roll om jag har rätt, för det är redan "fel" i systemet, - jag har rätt, men det skiter dom i.
dom skiter fullständigt i om jag kommer till australien eller inte, för dom får in 10000 tals ansökningar varje dag.
jag kan inte vinna denna kampen, om att jag har rätt och min ansökan måste ändras, det går inte.
för jag satte att jag varit i thailand ett visst tag (i 29 dagar) och thailand har hög risk för tbc, MEN enligt deras regler måste jag spenderat 3 månader där, vilket jag inte har, men datorn tror detta, då den skiter i exakt hur jag satte dit datumen, ... det kommer inte finnas någon som kan ändra min ansökan, jag är TVUNGEN att göra en röntgen.
och jag är TVUNGEN att göra den i London!


så vi har ett par alternativ - vi ska ringa allt som gå att ringas på måndag, doktorer i London och se vad en sådan röntgen kan kosta, ringa department i Australien och se om de kan göra något (även om dom troligtvis skiter i mig)
jag sa innan att jag tänker inte göra en röntgen om det är dyrt.
MEN då kommer jag bli NEKAD ett visum, jag får alltså aldrig göra ett nytt visum till australien om jag blir nekad detta, jag kan inte åka på turistvisum eller ens åka dit över lite semester, dom kommer sätta mig på första bästa flyg hem och jag kan aldrig få uppleva det landet.

sure, jag är 20 år, svensk brud, och det är ORÄTTVIST att jag ska behöva göra det, när dom gjort fel.
MEN dom skiter fullständigt i om jag ska dit eller inte ... frågan är hur mycket min vinst är värd? en resa till australien eller nekat visum.

jag vill vinna, och jag tänker absolut kämpa om det - frågan är när jag vinner? blir det om en vecka, eller kommer det isåfall blir i september? då det redan är försent.
vi får se hur detta slutar ... det ska göras jävligt många samtal på måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback