dessa jävla val.

har suttit halva kvällen med högskolansökningar ...
vill jag plugga ett 3års-program? eller vill jag ta två distanskurser, bor i lägenheten med fredrik och kanske ha ett jobb vid sidan om så länge? eller kommer jag bli rastlös lagom till september och vill åka utomlands igen?

är inte alls sugen på journalist just nu - eftersom det är ett sådant brett arbete, och att då linjen gör den väldigt bred, gör så att jag kommer få läsa 3 år av BARA journalist, vilket jag inte är intresserad av, utan mest sportjournalist, jag har hittat en fantastisk utbildning i Falun, Dalarna - som är sport/reklam/projektledning och coaching typ.
men vill jag sitta i 3 år i dalarna framöver? - vill jag ens sätta mig i skolbänken redan nu?!

en annan idé - jag har hittat två distanskurser som verka super, en projektledning och att lära mig tyska.
båda dessa kan komma till anvädning stort inom journalistiken.
jag valde spanska att lära mig i 7an, men jag var 13 år? hur kul var språk då .. nu är jag mer intresserad.
(distanskurser är att man kan plugga hemifrån och jobba under tiden eller resa) - notis till mamma&tjockis.



och därför är Distanskurs bra, för man kan resa under tiden .. man får själv lägga upp sitt schema och vilka dagar man vill plugga och inte plugga ... som ni hör kommer jag börja att plugga någonting ... och något form av sportjournalist, idrottsreklam, svtsport, eurosport, media - det är mitt mål, jag kör bara en liten omväg innan dess jag är helt redo för att tillbringa livet med att läsa.

jag säger inte att det är trist för alla dom som pluggar i hundra år - vissa gillar det också.
men jag är inte en sån person, jag gillar att resa, att kunna fly sverige, att känna mig fri och göra precis vad jag vill om en månad framöver ... vilket är nästan omöjligt med att plugga program.

väldigt klyven som ni hör ... den 15 april stängs ansökningen, då får ni veta vad det blev.
om jag blir fast i sverige 3 år .. eller om jag tog distans och kan resa samtidigt.


det är så många som kommer tänka "handla inte om vad man vill, man måste plugga om man vill jobba och ha en framtid" - så ser inte jag på de, för de handlar exakt om vad man vill, det är ju ens liv? ens egen framtid, absolut ingeeeen annans, men det är inte så att jag sätter mig och köper villa, volvo och skaffa 56 barn innan jag har ett "stadigt" klirr i kassan om jag säger så .. men det behövs inte tänkas på nu? jag har bara mig själv.


så många platser jag vill se - vill åka tillbaka till USA och se San Francisco, vilket alltid varit ett stort mål.
Australien, Brasilien, Sydafrika, Japan och i sommar vill jag gärna till frankrike och åka till Normandie och Omaha Beach och se krigskyrkogårdarna ... när ska jag hinna allt då?

ny vecka imorgon, jag börja runt 10 ... det är mitt liv just nu.
här i England, jag älskar det, men det ska bli mysigt att komma hem om 60 dagar också.
till en svensk sommar och en ny stad att bo i, det känns nära, men så långt bort.

God natt.
nu blev detta inlägget jordens längsta.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag vet det är jobbigt gumman "/ men jag tror faktiskt att just nu så borde du kanske plugga distanskurser och ta det lite lugnt och jobba ihop lite pengar till en resa till, det är inte vad jag vill, men jag vet att det är det min Malin vill innerst inne <3 och jag tycker det låter enormt bra att välja att plugga lite språk, det är aldrig fel att kunna ett extra språk <33

2011-03-20 @ 23:51:27
Postat av: Annie

Kom till Usa på min resemånad så drar vi till San Fransisco vettja! :)

2011-03-21 @ 04:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback