skype med australien

Sara: Vilken förening åker du med till england å sen till austrailen med? eller om du åker själv så hur få du tag i familjerna?:P
Svar: åker privat, orka inte med organisationer mer, så Aupair world-net är den bästa sidan enligt mig (: har hittat min englandfamilj där och australienfamiljen!

det har varit hela 23 grader ute idag, är som en vägg slå emot en när man går ut.
svettats som ett as, och bränt mig i ansiktet, och varje timme har cathy stuckit ut huvudet och sagt att jag inte få glömma att dricka mycket vatten! inte mycket jobb idag dock, men väldigt mycket sol! (:

så har jag skypat med Jacqui, australienfamiljens mamma!

hon var super trevlig och lät väldigt lätt och enkel typ och skrattade och drog skämt.
dom har ju bott i London i 8 år rätt nyligen och pappan är från Manchester! hon är från australien, så hon lät ju rätt rolig, haha!
"du kommer inte missa en enda fotbollsmatch med united i detta huset, vi spelar in allihopa också, ifall dom går mitt i natten"

Så dom frågade om jag gärna ville komma, och jag sa Ja - så den 25 augusti bär det av.
Till Inglewood, 4 km utanför Perth centrum! .. det är 3 kids, en tjej på 2 år, en kille på 3 och en kille på 7.
äldsta går i skolan hela dagarna dock, ta sig dit och hem själv, och 3åringen gå i skolan 4 timmar om dagen, så har 2åringen hela dagarna, jag jobba väldigt långa timmar istället, oftast 8-16 .. men bara mån-tor, sen är jag långledig, får också varje lov ledigt, så om dom har vinterlov, eller sommarlov, så får jag med ledigt.
bil finns det för aupairen, dom betala busskort också, mobil, 1500 kr i veckan, och jag ska känna som det är mitt hem, alltså får jag springa runt hur jag vill, och ta hem vilka kompisar jag vill, eller har förfester om jag vill.

det finns AC i varje rum, samt nerkylning av bilen (30 min innan man sätter sig) - så det är lite annorlunda!
det är 20 minuter till stränderna, och dom har hus i Margaret River, som dom bruka åka vissa helger, och man får alltid följa med om man skulle vilja, eller stanna hemma eller resa själv.

så den 25 augusti (tror det blir det, verka billigast med flyg) .. sätter jag mig på en 22 timmarsresa runt hela jorden, för att leva down under! - aausssiiiee! .. men vi tar det när det kommer! 
först ska jag få visum osv .. samt hoppas jag på jobb, annars blir det klurigt.

tidskillnad är 6 timmar fram (dom ställer inte om klockan som vi gör) kommer blir 7 i höst då vi har vintertid.

nu kommer bilder från plymouth och andra dagar!

såhär trångt kan man bo! helt otroligt.




kul att grace ta sig i asen! hahaha.

kommer mer bilder sen, ska ut i solen!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Presentationen man gör om sig själv på aupair world, vad skrev du? Skulle du kunna lägga upp texten eller liknande? :)

2011-04-19 @ 18:03:42
Postat av: Louise

Låter ju jättebra :D

2011-04-19 @ 19:02:27
URL: http://mlouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback