22 April.

vi har haft en fin kväll!
Grace var hel galen och grät som en gris, cathy kunde inte göra nånting, och direkt alan kom in så blev hon tyst.
cathy kände att allt var hennes fel, så när alan och jag skulle köra och hämta thaimat, så fick alan en idé om att köpa hennes favoritblommor, för att muntra upp henne! och så glad hon blev, vilket var tur! (:

Thaimat var super, och sen satte vi igång två avsnitt av Pacific.
cathy har lärt sig svordomar, då jag har svensk undertext på när vi ser på film, speciellt såna filmer, där man prata om plutoner, kompanier och fan vet allt!

Cathy: hell ... Helvete!
Jag: aa fast mer Helevete (på svensk accent)
Cathy: helvete (låter svenskt)
Alan: varför får du till nån italiensk dialekt när du säger Helvete?
- cathy satt hela kvällen sen och lärde sig uttala det ordentligt, och efter 15 minuter skriker hon ut.

Cathy: SHIT HÅL?!
Jag: vaaa?! nejnej, SKIT hål.
Cathy: skit hål!
Jag: bra, rövhål är roligare annars.
Cathy: vad har jag sagt då?!
Jag: det är detsamma typ, bara att rövhål låter roligare.
Cathy: RÖVHÅL!!!!

så, det har vi gjort halva kvällen! haha, låter ju skit skoj, skithål är ju rätt svårt egetnligen, sånt SCH-ljud.
annara kan hon räkna ett-två-tre också, dom tyckte två lät jätte roligt!
och alan har lärt sig säga strumpor!

nu ska jag sova i hunnnndraaa år, ska visst blir regn och åskoväder nu fram till söndag, pga det varma vädret vi haft i veckan! - så blir nog ingen strand mer nu, men vem vet, vädergudarna kanske ha feeeel! - bruka dock stämma in rätt bra här borta.

och justja, alan målar ju om matrummet (jag har ju fått välja golv och färg på listerna) så det börja ser riktigt snyggt ut, känns bra att man få vara med och välja saker, dom fråga ALLTID om min åsikt, innan dom gör något, och direkt jag säger vad jag tycker, så säger dom alltid - ja, vad bra! så får vi nog göra istället.
golvet är mörkt trägolv, så vi är alla rätt uppspelta över detta, då det blir deras första rum med trägolv! hehe. - anyway, jag kommer ner från övervåningen, hör han sjunga där inne och målar, och känner DIREKT lukt av målafärg, och sågspån typ ... tänker direkt på hemma!

Jag: aaaah, luktar gott!
Alan: åh, du gillar lukten?
Jag: ja, påminns om hemma!
Alan: ja, justja, din pappa är ju snickare!

det påminns verkligen om hemma, målafärg, sågspån, trä, hammare, spik osv osv.
märkte jag ha så mkt stavfel i detta inlägget att jag vill gråta, men orka fan inte ändra, är så jävla trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback