samtal med Chicago.

okej mina vänner, jag förstår nu ... när ni skriker om att få åka, när ni hoppar och studdsa och kan knappast vänta på att få lämna detta land! - exakt så känner jag nu, VILKEN FAMILJ!!! vilka underbara människor.

jag kan inte ens räkna upp på fingrarna vilka gemensamma saker vi har tillsammans.
en vill bli journalist, en vill läsa Foto/film, alla fotboll, ishockey, teater, att prata och flummiga osv osv osv.

jag sa ju att William har damp och jag ta hand om honom osv, och då blev hon super imponerad att jag klara av det för det är ju jobbigt osv, hon avslutade samtalet med

"men du kan ju få tänka på detta någon dag eller två, och prata med vår au pair, ska säga till att du skickat mail om hon inte sätt det, så kan du ju maila mig om du har mer frågor, och så kan jag kanske ringa dig imorgon? för vi gillade verkligen dig och tror du skulle passa in hos oss, tror du med det? - jaaa skrek jag, hon svara, åh vad bra! men då prata vi mer imorgon? (:"

jag hoppas INTE dom prata med fler au pairer!

- dom har gym i hemmet.
- eget rum, vardagsrum och toalett på nedevårningen, just for me (;
- jobbade inte helg om jag fattat rätt, bara en kväll ifall dom ville ut på date eller nånting. (då får jag extra betalt t.o.m? haha)
- dom hade städerskor, så de slapp jag.
- massa roliga saker gemensamt, MÅNGA BARN plus idrott
- dom har hund.
- mamman skrattade och var själv lite nervös, tappade bort ord osv (a) haha.
- dom hade fotbolls klasser jag kunde få vara med i, tillgång till gym också om jag inte ville vara hemma.

ett minus.
fredrik fick inte sova hos mig, men fick gärna hälsa på, min familj också, vänner fick sova hos mig.
men det var "inte gifta sover tillsammans" men jag tänkte att efter jag vart där så kanske han få sova där ändå ;) haha ...

men innan har jag känt det som en viktig sak, men jag förstår, det är deras hem osv.
och jag bryr mig inte ens nu, jag och figgefaack kan dra till Las vegas eller nåt ju (; hehe!

bil glömde jag fråga om, haha - får fråga au pairen!
men vi får se mina vänner, jag hoppas!! och hoppas hon gillade mig massssoor

Kommentarer
Postat av: Sigrid

jaaaaaa! Jag är suuuperduper glad för din skull!



Vart bodde dem, så jag kan see på kartan :D, jeee, håler nu tummarna för att allt går bra!

2010-04-14 @ 20:18:19
URL: http://sigridiusa.blogg.se/
Postat av: Evelina

åh, vad kul! Det låter som en jättebra familj :) Jag håller också mina tummar! hehe

2010-04-14 @ 20:34:05
URL: http://evelinaav.blogg.se/
Postat av: Lollo

Ååååh vad bra att det känns så bra då! :D Sa ju det, alla mina femton tummar jag höll nu vettu ;)



Precis, 15 år är ju jättebra, ni kan prata och vara vettiga. Min äldsta blir ju 14 i höst :) Och det är ju så för mig med typ, jag ska mest ta hand om tjejen som blir 8 i sommar nu. Hon behöver ju mest hjälp.

2010-04-14 @ 21:03:32
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Louise

KUL, lycka till verkligen!!

2010-04-14 @ 21:20:09
Postat av: Lollo

Neej men det låter himla bra alltså! Och så var de inte så stressande heller med att du måste svara nu?



Ja men det låter ju super, ni har massa delade intressen och allt! :D



Yeesh, jag har packat klart halva resväskan. Imorgon ska jag börja packa andra halvan. Det mesta är klart nu faktiskt! :D

2010-04-14 @ 21:21:14
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Nathalie

ÅH, toppenfamilj. Verkar som den passar dig då ju. Håller tummarna för dig nu! Fy vad kul! :D Grattis till en bra match!! :D

2010-04-14 @ 21:25:36
URL: http://nathaliesbloggg.blogg.se/
Postat av: Evelina

Om du läste mitt inlägg så ser du:) men ingen har hört av sig ännu. Men skrev om mitt personliga brev så jag hoppas det det är lite intressantare än förut!

2010-04-14 @ 21:38:17
URL: http://evelinaav.blogg.se/
Postat av: Lollo

Vad kul :)))

Hoppas att ni matchar då!

2010-04-14 @ 21:59:51
URL: http://sundaay.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jag har packat klart ena HALVAN av resväskan, imorgon ska jag börja packa den andra halvan. Du vet, det är två delar som man fäller ihop som blir en hel en väska ;) De flesta flygbolag tillåter två väskor - men det är vanligare och vanligare att man måste betala för att få checka in fler - men den första resväskan är gratis. Jag ska bara ha med mig en, onödigt att ha med mer känner jag!



Sen måste jag bara säga att jag var korkad och hade läst fel med det där om att man måste ha dvd-skivor i handbagaget. Det stod film - det handlade om framkallningsfilm, alltså film till KAMERA! Och jag antar att du använder digitalkamera, så du behöver nog inte oroa dig! Det ska gå bra att ha dvd-skivor i incheckade väskan :P

2010-04-14 @ 22:31:11
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: Sofia

jaaa vad kul!! :D Åh vad glad jag är för din skull! Att du äntligen har hittat en såndär familj man bara känner att det här rätt, rätt, rätt! :D

2010-04-14 @ 22:51:30
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha jag jag håller med dig till 100% ;)

2010-04-16 @ 23:10:28
URL: http://canebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback