17 mars.

Så jävla typiskt den där "mini-stormen" kom i lördags och ställde in alla tåg i skåne.
så jag kom ju såklart inte till Malmö. och derry kom knappt hem från ronneby .. MYCKET segt.
så efter en tjejkväll i fredags och thai/myskväll på lördagen blev helgen helt okej ändå. 
gårdagen spenderades hos svärfar hela dagen och lite jobb .. vart lugnt på jobbfronten nu, men denna vecka är det mycket. är ledig imorgon bara, så får ta vara på den dagen! (typiskt det kommer mycket jobb när man har mycket i skolan)

igår vaknade jag upp med små små små myggbett på benen. tänkte att JAHA nu har torres loppor. 
men han kliar sig inte och calle klia sig inte ... jag kliade mig ÖVERALLT. skabb, vägglöss, bed bugs, allt for i mitt huvud. jag googlade tillslut pälsdjursallergiker .. visar sig att man inte bara får rinnig näsa, hosta, snuva osv, utan i VISSA fall kan själva pälsen ger utslag (annars är det inte pälsen i sig) men i vissa fall så kan man få myggbett-liknande märken och kliande. - och där rasade min värld samman. vet ni hur många hundar jag ska ha i mitt liv?! MASSOR. hela tiden. men jag härdar och så kanske det går över.
idag har vi tvättat alla lakan och så får finingen inte ligga i sängen mer helt enkelt .. så får vi göra.
nu ligger han sött bredvid mitt ben och sover gott efter en promenad. han är som en liten boll och gör livet så himla mycket härligare. 
 
nu ska jag baka kanelbullar och tävtta vidare. AAAAH livet.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback