3 September.

ibland ska man ha tur, vilket jag minsann hade idag.
en bok som vi MÅSTE införskaffa, då vi har examination i Geografin nästa vecka.
den är ju uthyrd på alla bibliotek så jag tänkte jag är tvungen att gå hem och köpa den på bokus typ.
MEN idag hade kåren en bokloppis, och jag hittade JUST den, (bara en som fanns) för 40 kronor - PRECIS i min prisklass det! - så nu finns här hopp igen.

anyway, det flyter på, biblioteket är aningen rörigt, inte alls som sbcc's. även om det är större.
det är enklare att gå på college än högskola - eller tycker jag bara de nu för jag kan Sbcc helt utantill och högskolan i Malmö är bara rörigt, precis som det var första dagarna på college också, MEN det känns som college är mer simpelt.
 
utbildningen ska vara sveriges bästa, jag har lite åsikter om det där.
vi läser grundåren, upp till tredje klass, hur gammal är man då? 10 max? 
vem kunde en massa bergarter då inom geografin? eller vattenhål i skåne? det man ville lära sig eller kunde var väl lite huvudstäder, lite länder, peka på kartan, att man bodde i blekinge osv? eller hur?
jag har gått ut gymnasiet och kan fan inte en enda bergart? FINE, klart vi ska kunna dubbelt så mer än en 10åring, men fortfarande känns de som jag ska lära ut högstadieelever.

inga direkta kurser HUR man lär ut heller, hur man är en bra lärare osv. 
mer bara "KAN DINA JÄÄÄÄVLA BERG!!!!!"
men det kanske är lärorikt, i dunnnnoooo. vi får se. 
 
Btw - detta är min första September månad i Sverige sen 2009.
2010 Chicago
2011 England.
2012 California.
Men nu så!!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback