detta ständiga tjat om Los Angeles.

Varje gång jag fick besök borta i USA, så var det alltid "OMG, vi måste åka till Los angeles, OMG Hollywood!!!?" 
eller när jag pratade med någon hemifrån så var det alltid "VA?! SKA NI TILL L.A IKVÄLL??!?!, MY GODDDDNESS!"

Jag kommer ihåg min första gång i hollywood, jag var som tagen, helt paralyserad, OMG HOLLYWOOD?!
andra var det åååh hollywood, tredje var det MEN FÖR HELVETE!! SKIT STÄLLE!!
När vi åkte till Hawaii, var jag som lyrisk, åh så underbart det var, äntligen värme, äntligen kan man bada, (cali är relativt kallt, än vad man tror, det är varmt, men man tror de ska vara varmare, om ni förstår, kvällarna är dessutom oftast kalla) - så att vara i Hawaii var gudomligt, och när jag sen skrev "aja, hem till Cali då, sitta på LAX igen.. kul" så märker man hur vardag ens liv blev där borta, hur bortskämd man blev.
att man en helg tänkte "jag palla fan inte dra in till LA idag, vi stanna hemma och chilla bara" palla inte dra in till Los Angeles liksom? - det är en sjuk tanke, en sjuk vardag, men inte konstigt heller, så blir det ju.

nu idag kan jag tänka, men gud varför drog jag inte in dit hela tiden? varför åkte vi inte dit, dit eller dit, och hit?
men en annan del av mig läser tillbaka i mina arkiv och insåg, FAN så mycket jag hann med! sjukaste.
för lets face it, hollywood är det tråkigaste som finns, och Los Angeles är den tråkigaste staden jag vart i av alla, det är inte så jäkla roligt faktiskt. det finns fina delar, absolut. men nej. får ni chansen, åk till andra ställen också, i know man måste åka till Los angeles liksom, man måste se hollywood osv, annars vet man ju inte?
men jag lovar, på mitt liv. att ta ni en person som spenderat mycket tid på flera ställen i USA, så kommer de säga att Los Angeles är sådär, om t.om sämst - det finns såklart undantag, (de som bara vart i LA typ) men lita inte på dom ;) trust me, dra till Chicago, Seattle, eller San Francisco.... New York också! 

men ser jag bilder från LA, då kan jag saknar ihjäl mig, nog för att bara kunna känna sig hemma, if u know. 
det är en underbar känsla. 


 

Kommentarer
Postat av: Pouline Gernes

sv: jag vet åhh! love xx

2013-08-01 @ 00:17:17
URL: http://poulines.blogg.se/
Postat av: Sandra

I agree! LA suger!

2013-08-01 @ 10:57:37
URL: http://sandraaandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback