för ett årsedan ...

vet ni vad jag gjorde för ett årsedan? 
jag satt på andra sidan jorden och skapade med Cajsa som precis bokat sin biljett till mig, till USA. 
fan så taggade vi var. den 3 Maj skulle hon landa och sen skulle vi åka hem till Sverige tillsammans i slutet på maj. vi skulle resa som tokar, och det bästa var att jag visste att hon kunde klara sig själv, även om jag behövde plugga osv. mina fina roomies tog hand om henne, albertsson och sebbe tog ju hand om henne så bra! ;) 
låter som hon vore värre än handikappad, men ni förstår vad jag menar. - det var perfekt och ha henne där.

det var på den tiden jag bodde med tess och helene, om det är något jag saknar, så saknar jag vårterminen.
alltid var det något skumt på gång i vår lägenhet, eller kunde man bara gå ner till brezza och umgås med carl.
vilket vi också gjorde för ett årsedan .. idag är det Super Bowl. för ett årsen satt jag i calles soffa, halvsjuk, med benen över hans och halvsov och såg på på när New York tog hem det! 

snart är det också alla hjärtans dag, den firade jag också med calle, vi lagade tacos och såg band of brothers.
som de singlar vi var då ;)

Men dagen då jag plockade upp Cajsa på Santa Barbara airbus. och vi fick kasta oss i varandras famnar.
alla stunder tillsammans, när vi var på alcatraz, när vi fick sitta i vänner-soffan, som de serierfreaks vi är.
gudomlig tid! 














kan ni förresten förstår att bilden ovanför denhär texten är tagen 10 minuter innan bilden nedanför. 































fantastiskt fin resa, fantastiskt fin vår.

 
 
 
 
 
 
 
nu begraver vi USA. 
vårterminen i USA lägger vi nu om sidan, hösterminen också. 
alla resor, alla vänner, alla möjligheter, allt pluggande, all spagetti vi åt, alla fester.
alla dagar nere på state, alla kvällar på sandbar. allt det där.

men ibland kommer minnerna tillbaka, och ibland vill man bara uppleva det igen.
men alla från vårterminen bor nu i Sverige eller på andra platser i världen.
även om jag åkt tillbaka, hade inget av det funnits där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback