week 51.

att flytta från en håla till en annan håla är inte lätt (visst, landskrona är större än ronneby, men fortfarande en håla)
det är INTE lätt att klämma sig in i gäng som varit gäng sen barnsben. Landskronabo är väldigt svåra i sig dessutom. Jag har märkt enorma skillnader på här och hemma i Ronneby. Man växer upp senare här? Visst har man flyttat hemifrån om man är 20 liksom? (överlag nu?) många har ju t.om hus och barn i min ålder nu.
i ronneby flyttar man dessutom så fort som möjligt (överlag) börjar plugga, börja resa, flytta till Oslo etc. 
Landskrona är lite sega, de flesta jag "känner" bor fortfarande hemma? vilket är väldigt märkligt att fortfarande gå hem till den personens föräldrar? Jag har inte gjort det sen jag var 19 kanske? då ingen av mina vänner bo hemma. - man flyttar ogärna utanför Landskrona också, vilket jag ifs kan förstår då allting ligger så nära .. men ändå, det skaver lite i min vilsna själ att alla sitter fast. - Dessutom är alla släkt med alla och SÅ mycket skvaller det går runt här? det är makalöst. 

Dessutom är jag här Carls flickvän. 
det är nästan omöjligt att hitta "egna" vänner. det blir på nåt sätt Carls flickvän iallafall och det stör mig lite.
som tur är, har jag hittat fantastiska Beatrice och hennes fina vänner - (som inte umgåtts med Carl sen barnsben) 
tackar gudarna för den damen, så genomsnäll och go! 

Dessutom har alla sitt bagage här, och jag vet knappt om hälften.
Det är väldigt svårt iallafall, att komma till en liten håla ... inte för jag bryr mig på det sätter eller tycker det är jobbigt att vara här. verkligen inte. trivs faktiskt kanon! men det är svårt att komma in i en håla där alla är insnöade på sitt. 

nu kommer iallafall bilder från senaste 2-3 veckorna.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback