20 days to go!

fastnade med ögonen på nedräkningen till höger sida om bloggen.
20 dagar ...  20 DAGAR?! - 0 dagar till cajsa.
- vad hände ....  det stod ju 100 dagar till Sverige och 80 till Cajsa alldeles nyss.


ska jag vara redo att åka hem? att nästa vecka blir den sista med lektioner, blir den sista för inlämningar.
ska jag vara redo att åka hem till sverige där alla är sura och gnälliga, jobba på samma jobb och försöka undvika Jekyll&hyde för det är där alla tattare är, men ändå enda stället med en normal uteservering. 
ska jag vara redo att knappt hinna komma in på maxi utan att få höra "maaalin, är du hemma? hur har du haft de?"

jag är iallafall mer än redo att komma hem till räkmacka till frukost, till att få krama om min mamma igen, jag är mer än redo att träffa alla mina fantastiska vänner som kommer ta upp en hel sida att bara skriva om. 
Jag är mer än redo att vakna upp av ljudet ifrån fotbollsplanen, - redo att dricka oboy och äta lingongrova till frukost.

men en sak får vi sätta punkt på ... jag är lika redo att komma tillbaka i Augusti, tillbaka till California, jag är inte färdig med detta stället, inte på långa vägar! - just nu är jag redo att åka till busshållplatsen och hämta upp en liten svensk, som sätter sina fötter i Los Angeles för första gången väldigt snart.

håkansson: men längtar du hem nåt?!
Jag: nej inte direkt ... tur man kommer tillbaka iaf.
håkansson: skönt du inte ha hemlängtan ... men mig saknar du då jäklar mycket???! ;)
Jag: aaaah FYFAN!! dig saknar jag !!!
håkansson: 7 månader ifrån varandra nu, TOKIGT!!
dum fråga, hur kan man inte sakna detta monstret? - ser ni vad kort hår jag har med för det första.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback