Världsföräldre.

jag har insett att Sverige är det bästa landet jag vet.
det är tråkigt som fan, och alla människor här är så jävla trångsynta och emot allt.
men för annat, för skolgång, sjukförsäkring, barn på dagis, ni vet, allt det där.
- jag insåg hur mycket pengar jag dra in denna sommaren, och kände, ska jag lägga ner runt 200 kronor i månaden på att bara köpa cola? när jag kan göra annat vettigt för de pengarna?

så kom jag på de, för 100 kronor i månaden (det är ingenting) blev jag världsföräldre.
att få rädda barn i världen, som knappt få mat varje dag, medans jag gotta mig med att bo gratis hemma, få en bil som är tankad när de behövs och gratis mat på bordet - kunde jag fan i mig slänga in den lilla slanten så att ett par 1åringar där ute kan få fylla 2! - kändes inte annat än HELT jävla rätt.


Kommentarer
Postat av: Julia och Hazal- Skoliosbloggen

Grymt av dig!

Svar: tack!! :D
ottosson

2012-07-13 @ 19:54:41
URL: http://julhaz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback