Santa barbara is a dream.

mörkret börjar falla här i Santa Barbara, California.
dimman har legat som ett täcke över bergen hela dagen, graderna har sjunkit sig nedåt.
man har börjat blir bortskämd med väder, med varme, med sol, med berg och havsutsikt.

det känns helt naturligt att sitta på balkongen och kika ut över bergen och palmerna.
gustav och theres bråka om vem som ska sluta röka först.
helene springer omkring och sjunger, jag sitter här och kommenterar all gustavs humor.
folk springer in och ut ur vår lägenhet.

att skaka hand och säga "malin" har blivit något man gör ett par gånger om dagen.
att gå cliff dr ner till JJs, 7eleven är en vana, att gå förbi och följa gatan ner till man hamnat på State, känns helt naturligt, att träffa svenskar i varenda affär, att höra svenska överallt är inte alls ovanligt.
det är så lätt att trivas här, det är så lätt att få en enkel vardag, allt är bara så lätt.
det kommer verkligen komma dagar då livet suger, även här - då skolan kan dö och lektioner suger.
men jag skulle tippa att de är oehört få jämfört med sverige - Livet här är underbart.

att inte trivas här kan jag säga är 100 procent omöjligt.
- jag trivs, jag har träffat så otroligt fina människor här att jag fundera när ett riktigt bakslag kommer.
- saknaden efter vissa där hemma finns alltid med, men det här är mitt år! det ska bli så bra det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback