Kulturchock!

det här med att dejta i detta land hade jag fått helt om bakfoten.
nu kan jag inte direkt gå på egna erfarenheter, men man tänkte ju sig att amerikanarna, dom är lugna med det där.
dom har gjort det tusen gånger förr, vi dejta ett par månader och sen kanske vi kalla oss ett par.
- det var ju så man trodde, om verkligen alla amerikanare.

vet inte hur många historier jag har hört nu om amerikanare som knappt hinner ta första dejten innan det ska pratas giftemål (nu överdrev jag) men lite besviken blir man ju på de!

jag hade tyckt det vart okej att dejta i någon månad, samtidigt som man får dejta andra.
jag ser inget fel med det, beror ju på vad ordet "dejta" innebär för varje individ - och att båda är klara med "reglerna"
- men så hyper var det faktiskt inte här som jag trodde, och med svenskarna .. vilka dejta där?
"titta på en film och äta mat" - det kan vilka vänner som helst i sverige göra! här betyder film: dejt.

svårt och sätta punkt på vad en dejt riktigt är, för jag kan lika väl gå på bio och äta middag med en killkompis, som vänner - vet inte om det riktigt fungera så med amerikanare.
- åter en kulturchock, och jag älskar och se hur olika vi alla är, i norge t.ex skulle du ALDRIG hålla någon i handen om ni VERKLIGEN inte är ett par.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback