Ja hurra.

nu har jag varit dålig på bloggandet - som om jag är jätte bra nu?
klockan är 03:00 och jag har precis kommit hem.

i torsdagskväll blev det film tror jag? eller är jag helt ute och cyklar nu.
så himla svårt och hålla koll på dagarna här - Kill bill och Yrrol - Kungfilmer.
Idag(fredag) - träffade jag fatou på skolan, tog en fika och snackade allmänt skit.

sen skulle jag åkt och posta de här nedrans vykorten, jag mötte upp calle och emil.
vi väntade på bussen, bussen kom och jag säger "här är den, wooohoo"
och vi märker den inte alls går till stan, utan ut mot motorvägen och vi hamnar 30 minuter härifrån.
I Isla Vista! - nåväl, alla har visst gjort det misstaget ;) gå inte att hoppa av eller, då det är express-buss.

men ingen fara med oss, vi kom tillbaka i säkert förvar, och vi lagade taccos, spelade monopol.
och drog på fest, drog dock hem runt tolv och så hoppade jag over till grannen - till Jayme, en amerikanare som jag går i samma klass med, - och det bästa? INGEN svensk, bara amerikanare, och vi körde beerpong och hade det allmänt trevligt och såklart "you gotta be from sweden????!!" - jag svara "Yeah, Iam" ... "You're like super-blonde? Can i touch it? you're like a barbie, im gonna call u barbie"

det är så fint och prata med amerikanare, hela kulturen är så annorlunda, vet inte hur många gånger vi inte förstod att det kunde vara sån skillnad. - hela grejen med att röka på, nu menar jag inte cigaretter, utan röka sig hög - i sverige är det STORT JÄVLA NEJ! man gör det inte, folk gör det helt enkelt inte.
och här är du bara dum i huvudet om du inte gör de.
- dom kan inte förstår att jag inte rökt, och jag kan inte förstår hur ofta de gör de.

men det är ju så, med andra länder, att bo här och verkligen få ta del av hela kulturen.

nu ska jag sova, så jävla mycket! 
imorgon vetifasiken vad som händer, volleyboll kanske, posta breven, äta thaimat tror jag.
har en jätte blåsa på min tunga med ... spännande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback