14 timmar tog de.

jag ha varit hemma i 14 timmar.
jag är klyven.
jag blir lätt rastlös, jag fick träffa alldeles för mycket folk igår, lite för mycket, blev stressad där ett tag.
att byta ut sol som jag nu haft i 330 dagar, till mörkt och snö är en stor förändring. 
det är skönt och vara hemma, det är skönt att ligga i sin säng, skönt att få äta min svenska frukost.
skönt att ha alla ett samtal iväg.

men i ett år har jag bott i Californien, där alla mina vänner bott precis bredvid, där solen sken varje dag.
där livet var enkelt och bekymrerna var långt borta. 

jag vet det är en vanesak, det bruka ta 2-3 veckor, sen ha jag vant mig. det är bara tungt nu.
och att ligga vaken dessutom? tur killarna på andra sidan är vakna!

jag planera livet efter nyår lite smått.
det kanske kan bli England, om jag har tur, där mådde jag som bäst, och bra ska man ju må?
inte till familjen, kanske börja där tills jag hitta något - annars finns det alltid norge, stockholm osv.

Ja, ni får väl helt enkelt fortsätta läsa, ni som känner mig vet att det nog inte bli något svensson-liv.
äventyr är mitt liv - och det finns ingenting bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback