sweeeeden!

Jag: åh, vad åt du? säg inget gott, för då blir jag ledsen.
mamma: nej det var inget märkvärdigt alls ... bara falukorv.
jag: FALUKORV?!! AAAWWWWWH !!!! :(((
mamma: det är väl inget speciellt?
Jag: du tess, vad tycker vi om falukorv?
tess: ÅHÅÅ falukorv .... åh gud så gott.

det är dom små sakerna man saknar när man är utomlands, saker som absolut inte gå och få tag i.
som t.ex falukorv ... något som jag saknar är laktos och glutenhyllorna hemma i sverige!
laktosmjölken här är 100 procent socker, usch så otäck den är. laktosmjölk hemma smaka precis som vanligt!

men det man saknar mest, är möjligheten att kunna hoppa in i bilen, köra hem till fluff, kosken, sara, jakob, whoever! 
det är nog det första jag ska göra när jag anlänt till ronneby, kasta mig i mammas famn på tågstationen, ta hennes bil, och köra i fullfart till rydenskan och till håkansson, krama henne i evigheter, för nu ha jag inte sett min finaste vän sen September, vi fick 2 dagar i November, så det räknas inte.
sen ska jag vänta till kosken slutat jobba och sen blir inte hon av med mig heller!
100 dagar i California idag! och vi är nere på 30-dagar sträcket innan man är i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback