it all started two years ago!

det hela började här, vi kan kalla det livet - 2010! och vi är inte ens lite klara med det hela ...

jag kom ihåg när jag planerade att åka till USA första gången, ingen trodde jag skulle åka iväg.
minst min pappa, jag minns jag önskade mig hela resan i julklapp 2009, men fick mer höra "haha jaja"
jag tror inte någon trodde jag verkligen skulle åka, inte ens jag!
- inte visste jag att denna resan .. till andra sidan atlanten, skulle sätta fart på livet som det gjort.

åh du vackra Chicago! bästa staden jag varit i här i USA, och nu har jag ändå besökt endel.


fick se NHL-matcher för första gången! - stor dröm.

Six Flags i Illinois - KUNG!

drog över till Wisconsin med dessa tre fina tjejer! från att bo i Chicago och hälsa på Wisconsin över en dag.
var som att gå från varmvatten till kallvatten, himmel och helvete! - sån jävla skillnad!
grannstaten liksom - och inga höghus i Milwaukee, sheriffer, skog ... coolt!
(New Jersey eller Connecticut får ni inga bilder på, för de var inte sådär kanon roliga, spenderade knappt tid heller)



när jag kom hem från USA - ville jag ju såklart inte stanna i Sverige.
thailand som jag inte hade besökt på 6 år, kom upp i huvudet - så då satte vi den planen i verklighet.





vad gör man 5 veckor i thailand? jo man badar satan, man lever livet, man slappar, man åkte runt på moped.
man åkte runt 5 öar, och man åkte till bangkok och såklart - träffa vänner för livet.





och när man kommit hem från thailand, vad gör man då?
Jo då har man redan planerat att åka till England två veckor efteråt, så man tvätta kläderna och packa om!



har man tur - som jag - så hamna man i denna familjen som au pair!
och när tanken var att bara stanna i 3 månader, men slutade med att du stannar 3 månader extra efter sommaren.
då vet du att du hamnat rätt.



har du ännu mer tur, får du ta hand om dessa två trollungar - åh mina älskade.



en dröm gick i uppfyllelse även här, United hemma på old trafford mot fulham!



här kan man bo, i fridfulla England, ute på landet, i Devon.





Lifehouse kan man kika på i London.



när man sen upptäcker hur tråkigt Sverige är, så bestämmer man sig för att åka tillbaka efter sommaren.
och då kan man ha mer tur, och träffa dessa människorna.



när jag åkte i februari 2011, trodde jag inte att mitt liv i england skulle bli så bra, att jag skulle ha sån tur.
men jag stannade till November, detta är halloween, mina sista dagar med kidsen!
- känns som jag knappt känner dom längre, jag saknar dom, och jag vet dom tänker på mig!
- och i sommar kommer jag tillbaka, åh lycka.



man kan fira jul hemma, äta god mat, och sen 6 Januari lämna tråkiga Sverige igen - för USA.
men västkusten.



att börja plugga på college är inte alltid hur enkelt som helst, det tjatas om pengar, och man vill ändå läsa kurser som kan hjälpa en i sverige .. vilket det inte alltid gör.





Los Angeles, California.



ännu en dröm - nog den största - att få se förhäxadhuset!



Las Vegas, Nevada.



Grand Canyon, Arizona.



San Francisco, California.

- det är här vi är nu.
på min resa! på mitt liv! på mitt äventyr! 
förhoppningsvis kan jag besöka Seattle innan jag är färdig med USA, och möjligtvis hawaii.
- innan jag lugna ner mig, så ska australien utforskas också.

men allt detta hade aldrig kunnat upplevas om jag inte fått sommarjobb på tarkett.
eller om pappsen sponsrat med lite extra i bagaget.

2 årsedan nu, två årsedan studenten! - life's good, it really is!



smärtsamt! men kul ... och tyvärr har jag inte mått så bra sen jag brände mig.
känner mig febrig, klen och lite småsjuk i allmänhet, vet inte om det är vanligt, men jaaaja.

Jag: åh du har fått röda kinder gustav, vad fint!
gustav: aa tack .... HAHAHAHAAHA men hur ser du ut?! HAHA hur fan ser du ut?!!!
Jag: JAAA JAG HAR SOLAT !!!!

eller när man kommer in i klassrummet.

Scott: heey sweden ... oh holy fuck!? what have you done dude?!
Jag: JAA! I've been at the beach, I look like a lobster.
Scott: did your hair got whiter?
Jag: probably. (ser arg ut)
Scott: do you wanna slap me?!
Jag: yes please!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

ååh va kul ! ja vill oxå :D , hur mycket kostar det att plugga för dig ?

2012-04-10 @ 11:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback