Nya planer!

jag har oftast många planer i huvudet, ibland lite för många.
vissa planer kommer aldrig ske, lite löstänkande sådär .. men de flesta sätter jag igång och arbeta med.
- just nu har jag tre!


1. att skaffa mig en AA-degree här i USA! alltså en examen, - två år lång studietid!
2. att flytta till London direkt efter nyår, och jobba och äntligen få bo i vackra england igen!
3. dra till Australien, gud vet vad jag ska göra där, men dit ska jag ta mig fan.

- jag har faktiskt planerat en AA mer och mer just nu, imorgon ska jag boka en tid med en counsler.
(en studievägledare) och se vad chanserna är att få stanna i USA efter en hel BA (som kommer efter en AA)
och vad de kan hjälpa mig i Sverige eller England (om nu sverige finns på kartan)

för att förklara lite mer ingående, en AA-degree kan läsas här på SBCC, och är på två år - ibland mer, ibland mindre, oftast två. - när man läst sina två år här, kan man med bra betyg och lite pengar transfer (förflyttas) till ett Universitet, som UCLA, Berkely, Yale, Harvard, som ni nog hört talas om .. dom kommer ju inte en kotte in på, men ni förstår ... en BA är på två år, och vad jag vet så är en BA ungefär som en Masterutbildning i Sverige. 
- Men mer än så vet jag inte, finns nog de som ha dubbelt så mer koll än jag.
Jag vill bara veta hur stora chanserna är att få stanna kvar efter en BA, och om inte - vad de ger mig utanför USA.



regnet har öst ner en timme nu, californien är inte så fancy just idag, eller resten av veckan.
men, man måste få lite skitväder för att uppskatta värmen! - nu har vi ju trots allt haft det fiiiint i ett par månader.

Kommentarer
Postat av: Eva-Lotta

skulle hellre vara i ett regningt USa än ett regning Sverige! Usch och fy :(

2012-04-11 @ 21:09:53
URL: http://musicismyheroin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback