how hard can it be?

vet ni vad det svåraste är på HELA jorden?
- distansförhållande.


ändå utsätter sig människor för detta gång på gång.
ändå är det, de finaste som finns ... de som håller ihop, de som vänta på varandra, och de som lägger ner tid för att få det och fungera, men det är tamigfan inte lätt.
nu menar jag inte bara pojkvän/flickvän, utan vänskap över huvudtaget.

Jag skypa inte med några vänner alls ungefär, mer än dom som är i USA, Australien, England och Tyskland.
dom skypa jag med åtavbara fan, men inga vänner hemifrån - jag ha hunnit med Cajsa! - och på nåt sätt känns de som de räcker, jag skriver ju med de flesta, kolla hur alla ha det, men det känns ändås som att "vi ta det när jag kommer hem"  - kan vara pga att det inte finns en kotte kvar hemma. i have noooo clue.

med pojkvän/flickvän är det otroligt svårt att hitta en balans.
vissa dagar orka man inte alls prata, andra dagar vill man prata hela tiden, och oftast hinner inte den andra just då.
oftast känner man bha VARFÖR?! man vill bara åka hem, lägga sig i hans famn och inte säga ett jävla ljud.
bara stirra.

men det är värt det ... absolut, jag önskar alla följde sina drömmar, varje sekund.
- men just idag, hade jag gett vad som helst, för att få åka hem, sätta mig i hans famn, sätta på en bra serier, äta popcorn, dricka cola, och bara dö ut - och just idag hade han ingen tid alls för skype.
- Just då man behövde det som mest ... och samtidigt är det då man kommer på hur JÄVLA sinnesjukt svårt allthopa är ... det är fruktansvärt svårt att hitta en balans, men på något jävla vänster, är det så jävla värt alltihopa.

God Natt på er, nu fira jag med helg, vi hörs på söndag!


Kommentarer
Postat av: Elin

<3 I know how u feel.

2011-10-03 @ 22:17:08
URL: http://aupairelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback