random thoughts.

när blir man vuxen?
blir man vuxen när man fyllt 20? eller när man byter lakan varanna vecka i sängen, eller när man har en egen lägenhet? eller den dagen då man bosätter sig i ett annat land? när man slutar äta plockgodis?!
när man dricker vin? eller när man ska ha sitt första barn? blir man vuxen när man fått sin första lön? blir man vuxen när man skaffat hund och Volvo? eller när man börjat plugga på högstadiet eller högskolan? 
ELLER är man vuxen när man börjat dricka kaffe?

När anses man vara vuxen? - och varför är det så hemskt och blir "vuxen"?
om alla dessa saker är vuxet, är det väl inte helt fel? att ha sin egen lägenhet lockar väl? att bosätta sig utomlands är inte fel, få lön är väl inte så tokigt? - frågan är om det finns en ålder på det hela?

varför är alla så rädda för att blir just det - vuxna?
jag tycker det låter lockande, det låter självständigt!


Jag anser att ingen är vuxen, min pappa är 55 år - gammalt det låter va?
men han beteer sig som 13 år oftast, när växer han upp? - aldrig tror jag .. han äter t.om plockgodis ...

jag tycker att även om vuxet låter självständig, så kommer nog inte någon att bli vuxen.
man mogna till i de fall då det behövs ... och man leker barn i de fall då det passar.

plockgodis är ju gott i alla åldrar, eller?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback