I get it.

det är otäckt hur mycket man saknar sitt liv over there.
och det är otäckt hur livet där borta fortfarande håller på ... alla britter gör sina saker varje dag.
cathy jobbar nu, ungarna kommer snart hem från skolan, och jag är inte där.
det är fredag, jag skulle säkert spenderat helgen med Briitta (om hon velat) - och gud vet vad vi skulle gjort.
säkert ätit en eller två Lemoncake på våran väg.

detsamma när man kommer hit, tillbaka till Sverige, livet fortsätter här, på samma vis som man lämnade de.
inget har förändrats, mamma var excited över nya lampor vid ÖOB på vägen - det är ju vardag helt enkelt.
och här dras jag mellan två olika världar, för det är så det är, två olika världar.

det som stör mig mest är att folk inte kan acceptera det - troligtvis pga svartsjuka.
I get it, jag var också avundsjuk på de som åkte, innan jag själv hade möjligheten att göra det.


"du är så hopplös malin, som bara inte kan stanna hemma"
"men kan du inte bara hitta dig ett jobb och stanna någonstans?"
"men sluta klaga på sverige"


Jag tycker de som inte reser är hopplösa, tänk att bara ha fått uppleva Sverige? det finns inte ens i fantasin.
och jag hade dödat mig själv om jag skulle "stadga mig" nu, tänk och ha lägenhet?!!!! tänk själv att ha köpt en lägenhet, då är man ju fast i ett par år, fyfan - just nu är det min mardröm, då kan jag lika väl skaffa barn och hund också.

och sverige passar inte mig just nu, jag trivs med "destination unknown" och att resa mellan diverse flygplatser, thats me - och vill man köpa en lägenhet och hund så har jag inte problem med folk som gör det heller.
jag kan bara inte förstår att man vill det när man är 19-21 år. - men absolut fine.

men när folk börja klaga på att jag reser mycket - så tycker jag bara synd om de människorna.
för självklart vill dom göra detsamma, men är för töntiga för att göra det.
- men jag blir så skaaaadligt glad när folk uppfyller sina drömmar, som ta tag i det.

min fina vän Sara, som jag precis tagit en paus ifrån för att fylla på tvättmaskinen.
hon ha tjatat i ett år nu att åka iväg, och jag ha varit så trött på de, haha!
men nu jävlar - nu dra hon och jag är så JÄVLA taggad för hennes skull! - åh, vad kul det kommer blir!!!!!


Kommentarer
Postat av: frida

bra skrivet, och som du säger så ligger de bara avudsjuka bakom kommentarer som den. Typiskt bittra svenskar som inte kan glädjas för andra när de själva lever ett liv de inte vill leva.



Tycker den personen som skrev det där borde skaffa ett jobb istället, för tydligen har den personen på tok för mycke fritid med att sitta framför datorn och försöka trycka ner andra. Säker annonym också?



Fortsätt res för fan och upplev världen ;)

2011-11-04 @ 22:56:42
URL: http://kjerrulf.blogg.se/
Postat av: evelina

Så klockrent !!! I'm on your side honey <3

2011-11-07 @ 08:02:38
URL: http://evelinaistaterna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback