that's it!!!

såhär står det:

A chest x-ray will be required if:
1) You have spent more than 3 consecutive months in the last five years or you are a resident in a Country or Countries considered to be of a very high health risk of tuberculosis.
2) You are likely to enter an Australian hospital or health care or you are likely to be engaged in an Australian child care centre as either on employee or trainee.

1) jag har inte spenderat mer än 3 månader utomlands, - jag kommer spendera 3 månader här i england, MEN jag satte gårdagens datum, så australien tror jag är i sverige, alltså har jag bara spenderat 2 månader utomlands på pappret (vilket är också det enda dom vet om) - jag bor HELLER inte i ett land där tbc sprids som luften (som sagt, tror de att jag bor i sverige, och sverige är INTE på några sätt i riskzon)
2) - Jag kryssade nej på frågorna ifall jag ska besöka sjukhus, och jag har inte skrivit någonstans att jag ska jobba med barn.

så cathy skrev ihop ett fint litet mail till dom i australien och förklarade läget.
för ja enligt papprerna ska jag inte på några sätt behöva göra allt skit dom ber om.
sure, jag var i thailand, men inte i över 3 månader och jag bor där inte heller.

så imorgon när jag vakna ska jag fan i mig har svar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback