sista veckor i England, många tankar!

verka som att blogg.se strulat lite med bloggarna i helgen?
man verka inte kunna se alla mina inlägg? eller nåt över huvudtaget.
förhoppningsvis är det fixat nuuu.

jag sov till 10 idag, och var fortfarande helt slut.
har precis duschat, fixat lite disk och ska packa upp alla mina saker ifrån igår.
märkte också att mina tandkräm hade kletats ut överallt på mina kläder, jävligt skoj! (;

nästnästa vecka är jag i sverige ... då sover jag i min säng, äter svensk mat, prata skit med mamma.
titta på CL-finalen i soffan hemma och med svenska kommentatorer, jag få berätta om hela min resa för allt och alla.

och första kvällen i min egen säng kommer bli himmelsk MEN där kommer jag också inse att jag är hemma, hemma förgott ifrån detta livet i England, älskade england, mitt älskade liv här!
ett liv i sverige gå alltid att ta upp när man vill, bara att åka hem igen! - men ett liv här i england det kommer aldrig blir detsamma, jag kan aldrig återuppta detta livet. sen är det svårt för mig att inse att för exakt ett årsen, skulle vi snart ta studenten, jag skulle jobba på tarkett, flytta till Chicago och har världens år framför mig.
det blev inte direkt så, det blev oehört mycket bättre, jag flyttade till Chicago, jag träffade vänner för livet, jag blev kär i Chicago, världens finaste stad! fortfarande konstigt för mig att jag bodde där? - jag kom hem, bokade första bästa flyg till Thailand, vackra thailand, vackra koh chang, jag fyllde 20 år i mitt favoritland!
jag kom hem, packade upp, och packade ner igen och flög hit, utan några förhoppningar, utan någonting.

och vad blev det av? 3 månader i ett nytt favoritland, i vackra England, men en värdfamilj som jag kommer besöka många gånger!
där jag också träffat otroligt fina vänner, besökt London, och fått min dröm att gå i uppfyllelse.
Manchester United på Old Trafford!


och nu sitter jag här med visum-panik över ett nytt land ... 
vem trodde det för ett årsedan? - inte jag iallafall! 
jag vet inte heller när mina resor ska ta slut, kommer dom ta slut? eller bosätter jag mig någon annanstans än sverige? kommer jag börja plugga i sverige? eller börja jag plugga i Indien eller Japan?
Jag vet inte, jag vet faktiskt ingenting - och det är det bästa av allt, att inte veta! - att kunna göra PRECIS allt jag vill göra, utan krav, utan någonting alls! får jag mitt visum så har jag ett nytt äventyr framför mig! om jag inte få mitt visum, vem vet vad som händer då? - en ny resa ska isåfall planeras, kanske Nya zeeland, kanske Kina, kanske Brasilien? - 

malin på vift blir mitt nya bloggnamn om jag skaffa en ny/and she like it.
nu ska jag ta tag i denna veckan, som sagt, min nästsista vecka ... det ska jobbas lite!
tack och lov för soligt väder, dagen ska spenderas uteeeee!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback