jag är redo för Sverige.

satt precis och planerade lite i schemat.
jag har alltså 3 veckor kvar här, det har snart gått 3 månadersen jag packade väskan och drog.
och mina 3 månader har faktiskt varit en dans på rosor, denna familjen har gjort det så lätt för mig, med allt.
England gör det så lätt, älskade england, vilket fantastiskt land! - jag är glad att jag valde en familj ute på landet, absolut glad över att jag valde just denna familjen, Cathy, Alan, Philippa och Grace.
en familj som blivit min extrafamilj, och som jag mer än gärna hälsa på hundra gånger igen!

om 3 veckor är det alltså dags att lämna Kilmington, Devon och United Kingdom (för denhär gången)
och om kanske 2 veckor är det dags för mig att flytta ut ur detta rummet och in i gästrummet. (om de nu hittar någon aupair lagom tills jag åker) ... det känns lite overkligt att komma hem, för denna gången ska jag stanna hemma "länge" - hela 3 månader ... landningen efter thailand blev ju kortvarig.

men jag ha faktiskt börjat acceptera att komma hem, att få 1-2 veckors ledigt innan jobbet i sverige börja.
och jag ha börjat acceptera att det finns inget annat att göra åt det just nu, även om det är svårt att lämna allt här.
men jag kommer fortfarande hatar den dagen då jag tar tåget härifrån till Victoria Station, och därifrån till Gatwick airport och mot Kastrup!

så ja sverige, jag är redo att mellanlanda 3 månader innan mina nästa äventyr börjas.
Perth, Western Australia, bring it on.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback