We went to Seaton.

idag har eftermiddagen spenderats vid Seaton, en super mysig by vid havet.
allt är sådär trångt precis som man kan tänka sig, och alla husen är så små att det är otroligt.
vi hittade ett hus vid havet som var ungefär som ett typiskt svenskt hus, kanske litelite större. (plus att det har en egen tomt, det är inte många hus som har det här)
iallafall så säger jag att det där är ett normalt hus i sverige, och tomten är normal-stor.


jag tror Cathy skulle dö, för hon tänkte precis säga att det ser ut som ett hotell av något slag?
hotell?!!!! - det får ju max plats 4 rum liksom - tänk vilken skillnad på hus det är här.
dock har alan berättat att England är ett av de minsta länderna, med SJUKT mycket människor, att allt byggt så himla trångt ... det bor runt 50 miljoner människor i England och det bor 377 inv/km²  .... i sverige är det 21 inv/km² - sverige är det 4 största landet i Europa och vi har 9 miljoner människor.


det är just nu som jag börjat förstår hur STORT sverige är, och hur lite människor vi verkligen är.
och hur jäääävla LITET England är, och hur jäääävla mycket människor det bor intryckt på så små ytor.
- innan jag kom hit, tänkte jag mig England var mycket mark ute på länderna, och det är det - men egentligen har dom ingenting att bygga på längre.
Alan sa också att Vänern är EU's största sjö? hade jag ingen aning om, ...



imorgon ska vi åka någonstans också hade vi tänkt.
jag hade tänkt fota lite hur det ser ut här runt, hur trångt det egentligen är!
jag älskar det, är så himla sött.
så alan och cathy planera att ta mig till Cornwall, vilket är 2 timmar härifrån, så långt ut på englands udde du kan komma och där är tydligen allt så tätt ihoptryckt att jag inte ens kan tänka mig, haha!

Cathy: lyssna barn på radion! det är David Bowie.
jag: åååh bra musik!
Cathy: VÄLDIGT viktigt att ni vet detta för er utbildning, annars kommer ni inte långt, okej?!
Philippa: yes!

(philippa är inne i en yes-period, allt är yes! spela ingen roll vad)
och jag ha svårt om det är Filippa Philippa, eller Phillipa det stavas.

det är förresten väldigt många lediga dagar i slutet på April här.
Prins William ska gifta sig och det är REDAN stort.
folk har väntat i flera åratal på denna dagen, och jag hade nämligen tänkt åka in till London den helgen.

vilket absolut ser ut att skita sig nu, det är liksom ingen mening.
folk har bokat resor hit för månadersen för just den helgen!
GOOOOD - jag kommer få trängas med miljarder människor, och det orka jag ju icke.

Kommentarer
Postat av: marie

Så mysigt det ser ut!

2011-03-07 @ 00:25:23
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback