såhär är england och biljett hem är bokad.

lite roliga och konstiga saker om England, detta hus och människor. (såklart inte i alla fallen, men de flesta)

- de kör såklart på "fel" sida av vägen och sitter och kör på "fel" sida av bilen.
- husen/lägenheterna är OTROLIGT små, en svensk lägenhet är lika stor som ett engelskt hus.
- dom har två olika kranar i badrummet, ett för dödande varmt vatten och ett för iskallt vatten, inget medium inte.
- Fish and Chips.
- Rostat bröd med bönor på .. annars gärna bönor på allt annat och till all mat.
- alla hus är svinkalla, därför dom har golvmattor överallt ... ingen isolering över huvudtaget.
- Man kan antagligen varma upp övervåningen eller nedervåningen, inte ett specifikt rum.
- dom förstår inte varför man åker till en strand och badar - bada existera inte.
- det är "tea-time" minst 6 gånger om dagen.
- i London bor det mer utlänningar än Britter, .. blir glad om du väl hitta en riktig britt.
- Bugger, Bloody Hell, Oppsidaisy, Cheers är ord som används hela tiden, Cheers använder man till tack, hej osv.
- Det fins Cafér där man kan gå in och få Scones med Te och absolut inget annat.
- på landet är alla trevliga, säger Dear och darling till alla, I London är alla äckligt otrevliga.
- middag äts runt 21:00 tiden ... alla dagar.

nu känner jag en stark, god lukt enda nerifrån köket .. jag är svinhungrig!
ska bli något indiskt curry aktigt, förra gången gjorde alan något icke så starkt, Jenny gillade inte alls stark mat.
så förra helgen kryddade han på extra, eftersom jag älskar det - men det var inte alls starkt enligt mig.
så denna gången ska han ta ännu mer, II LIIIKEE !

SÅ min biljett hem från London till Kastrup är nu bokad.
11:00 den 28 Maj landar jag på kassstruuup!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback