längtar, eller inte längtar?!!!

så himla svårt att förklara, jag tror bara au pairer själva kan förstår.
att trivas som fan, att älskar stället man bo på, men ändås känner man gläjde över att få landa på flygplatsen i sverige och ta sig hemåt dit man bor .. det liksom pirra i kroppen över att få komma till sverige (förhoppningsvis att lite nytt har hänt och man kan ta nya tag) - samtidigt som man aldrig vill komma hem igen.

hur länge man än varit iväg, 5 månader, 1 månad, 18 månader - så tror jag det är samma känsla.
troligtvis är känslan som starkast PRECIS när piloten ropar ut 30 minuter till landning.

jag gissa att det kommer vara en magisk känsla att få ta på allt som är svenskt igen, att få äta maten, träffa människorna och bara vara liksom, men (finns alltid ett men) - jag kommer hatar det efter 2-3 dagar igen.
4 veckor i England snart - 8 kvar .. det är lika bra att börja njuta, för snart är jag i sverige igen, jag längtar, samtidigt som jag inte längtar.

Kommentarer
Postat av: Louise

Fattar precis vad du menar!

2011-03-11 @ 20:59:02
URL: http://mlouise.blogg.se/
Postat av: evelina

Förstår EXAKT din känsla som du beskriver! Nu när jag tänker på, när min flygplan landar på Arlanda och jag vet hur många som väntar på mig vid resväskorna, ger mig gåshud och ett pirr i magen, det är en galen känsla! Saknar dig massor, kom hit snart <3

2011-03-13 @ 03:42:39
URL: http://evelinaistaterna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback