some good old music.

Hur kunde man göra så bra musik förr? varför låter ALLT mellan 50-80-talet så otroligt bra?
var det för att 90 procent av artisterna gick på droger och var alkolister kanske? ja, jag vet ifan!
Bra musik var det ta mig fan! tänk och få växa upp på 50-talet, att få se Beatles, Creedence, Smokie, Janis Joplin, Cindy Lauper, Elvis, Helen Reddy - tänk att få stå på Woodstock festivalen 1969?! awh, pure love!

I slutet på 80-talet slutade det produceras bra musik - självklart kom det ett par låtar då&då, som man fortfarande kan plocka fram, och 90-talet och 2000-talet är bara REN SKIT.
pojkband, britney, rihanna, saade - stavas skit .... jag har typ 3 band som är lite mer nutid som jag verkligen kan lyssna på, och det är Coldplay, U2 och Lars Winnerbäck för hans fina texter. och det är väl det enda som jag verkligen skulle kunna gå och betala och titta på. självklart Bruce Springsteen (men man får inte glömma att hans låtar skrevs i början på 80-talet)

och vilka möjligheter har man inte när man är i Los Angeles för en nutid-musiknörd.
alla band/artister jag vill se är så gott som döda redan, eller halvt hjärndöda åtminstone.

- enjoy, some good old music.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback