Rubrik saknas.

Jag får många frågor nu om jag börja blir nervös, om jag är redo, om jag är taggad, om jag har packat, it goes on, and on!

jag svara varje gång: såklart är jag nervös, såklart jag är taggad, redo blir man aldrig! men man gör sig redo.
responsen är oftast detsamma: varför? du har ju gjort detta så många gånger .. varför vara nervös?!


absolut, jag har flyttat hit och dit de senaste två åren. - men det är inte direkt "been there, done that"
Ja, jag har bott i USA förr, men det var ju på östkusten?
nu ska jag till väst, det finns ingen större skillnad, på kulturen, på vädret, maten, på allt.
åker man från skåne till Göteborg, hinner inte mycket mer hända än att folk har andra dialekter.
så är det inte i USA .. jag känner mig inte hemma där bara för jag vart på östkusten.
såklart är jag LITE mer redo än första gången jag åkte, och jag ha ju koll på lite mer saker.

Jag är säkert lite nervös som alla andra som åker nästa vecka.
jag har kanske inte lika mycket förhoppningar dock som de som aldrig varit där förut.
för de hade man: ÅH USA! its like the moooovies!! - filmer existera i hollywood, det är inte USA.
Usa är fattigt, det är skumområden överallt, knarksmuggling, och det är öppet dessutom.

det finns såklart fina saker med usa också, men det är inte som på film, sorrrrry!

och det är lika svårt varje gång att packa ner sitt liv i en resväska och bara dra, och få en vardag på ett nytt ställe. - men det är också lika roligt, spännande, otäckt och skräckinjagande varje gång!

Jag är så redo för detta äventyr jag kan blir - hit me!
bara äventyr gör mig sprallig, åh, det börja snart .... om 7 dagar.
det känns lite som jag tjatar nu om allt också ... i guess that's true, i guess that's good. - då blir jag van.
och jag MÅSTE börjar sätta '''''' över "that's, doesn't, haven't osv ... inte att jag glömmer annars, REN lathet.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sant, speciellt LA är verkligen inte som i filmerna. De flesta platser är ganska slitna och inte alls fina, som Hollywood som folk verkligen tror ska vara glamoröst.

2011-12-30 @ 01:01:46
URL: http://www.stoppstanna.com/sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback