19 Augusti.

älskar att vakna upp till regn, speciellt då man ska jobba natt = så mycket enklare att somna om!
annars är hela dagen späckad! - ska strax bege mig iväääg.
- har skänkt en slant till folket i Afrika - orkade inte läsa mer om det i tidningar, tv osv.
får fan räcka nu, hjälp dom någon?! - SÅ jag skänkte det jag kunde och nu har jag gjort mitt åtminstone.

ansökan till College är i full gång, det är banne mig inte lätt! har tvingat viktor att hjälpa mig lite på söndag!
CSN-bidrag hit&dit, collegeavgifter hit&dit .. men vi ska nog kirra det!
vad man betala för att plugga här? - lite svårt att säga i kronor, då dollarna ändras hela tiden.
men just nu (om den håller sig) skulle jag behöva betala runt 40.000 kronor för två terminer.
sen utöver det är de boende, flyg, visum, böcker, mat, lite skojpengar! - så jag räkna väl med kanske 100.000 kronor i lån av CSN
, vilket inte är överdrivet mycket med pengar för man hade nog fått ta samma lån även i Sverige på en treårig utbildning (om inte mer) - sen kan jag "transfer" till typ UCLA, Berkeley osv - och om jag vill kan jag läsa till en Bachelor's degree - så finns många VAL, men först och främst är det två terminer!



tror jag böööörja bli förkyld också - jävla otur!

Kommentarer
Postat av: Martina

Spännande! (: Har du tänkt och läsa bara 2 terminer eller en hel utbildning?

2011-08-19 @ 13:45:21
URL: http://joietoujours.blogg.se/
Postat av: Sofia

Men ca 100.000 kr var ju inte jätte farligt. Jag som hade räknat med en monster summa på betydligt mycket mera. Fast priset varierar väl lite från college till college också?

Jag vill också läsa på college i USA, egentligen vill jag väl mest tillbaka till USA kanske. Kanske jag ska ta och hitta mig en intressant utbildning. ;)

2011-08-19 @ 15:49:13
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Haha, det roliga är att det är journalist eller marknadsföring som jag är inne på att plugga. Egentligen skulle jag villja plugga Fashion Journalism, men det är en så speciik linje så det finns nästan inga skolor som har den. Så min tanken är såfall att plugga journalism och sen försöka inrikta mig om jag fortfarande vill det.

Men vad är det för skillnad på ett City College och ett vanligt?

Och nu när du söker, gör du det på egenhand eller tar du hjälp av någon "organisation"?

2011-08-19 @ 17:00:57
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Sofia

Svar: Ååhh nu har du gjort mig sådär löjligt sugen på att söka college med. Haha! Men det värsta är ju att jag måste börja redan nu, för att kunna komma in till nästa höst. Jag ska nog ta tag i allt och verkligen undersöka det när jag kommer hem från tyskland. Jag åker ju dit på söndag och blir borta i nästan 2 veckor. Egentligen så skulle jag vilja hitta en skola i New York. Men det enda City college jag hittade där hade ingen utbildning jag ville plugga.

Så ska jag ta och kolla upp Kilroy också! Tack för all hjälp! :) Och så hör jag kanske av mig med mer knäppa frågor sen. ;)

2011-08-20 @ 00:09:03
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Jessica

hej! ser att du valt ibs som org. jag ska också ansöka om att studera journalim vid santa barbara :) känner mig förvirrad när det gäller att välja organisation . ibs.. hur funkar den tycker du ? hur mycket pengar får man punga ut tex?

2011-12-18 @ 21:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback