I do not want to go home!

snart bara en månad kvar till hemresa.
jag vill så gärna stanna här - samtidigt som jag vill till australien, många tycker jag kunde stannat till augusti då, men det går inte, för jag behöver "riktigt" jobb i sommar, med mycket pengar för att kunna ta mig dit!
jag förstår inte hur jag ska kunna åka hem och lämna allt detta fina bakom mig.
dom kommer alltid finnas kvar här, och jag vet att jag få hälsa på när jag vill!
jag har bett alan skynda sig med matrummet så jag hinner se det innan jag åker, han frågade om jag inte tänkt komma tillbaka igen? - såklart jag ska!


jag vill inte hem, jag hoppas sommaren flyger förbi, så jag sen kan åka vidare mot mina äventyr.
det är många gånger jag funderat på om jag ska stanna till kanske 4-5 Juni istället, då har sommarjobben ändås inte börjat, men flygbiljetten är bokad, vet inte om man kan boka om den till en annan dag?
kan lova att jag inte kommer gilla den dagen då jag sitter på tåget bort från Axminster, bort från Clarkssonfamiljen och mot Gatwick flygplats.


jag ha knappt varit hemma sen december/början på januari, den 1½ veckan efter thailand var ju mest bara stressig, jag var sjuk, han inte träffa allt folk jag ville träffa - jag ser inte ronneby som mitt hem längre, jag känner mig så hemma här, här i denna familjen, i denna byn, i detta land, i United Kingdom!
jag är så van vid att åka på vänster sida nu, och att köra mot höger i en rondell känns just nu mer helt obegripligt? varför göra något sånt, vänstersidan är ju super! - jag kommer sakna att gå runt här i "hobbiton" och titta på alla palmer, yes, det växer palmer här.


så mycket saker jag kommer saknar härifrån, och så lite saker jag saknar hemifrån.
vet inte varför det har blivit så .. jag tror nog jag var ordentligt trött på ronneby, ÄR fortfarande ordentligt trött på ronneby och på de flesta människor faktiskt ... det ska dock bli så jävla KUL att träffa sara koskenkorva igen!
aaaaah, sakna den bruden! vem kunde ana det för ett årsen? inte jag iallafall! och mammsen såklart.
det är väl det - och om jag nu ska hem, så är jag glad över att det är på sommaren, för sommaren är ändås den bästa årstiden, det är då folk lever lite, och man kan ligga vid havet hela dagarna! - samt äta jordgubbar!
men det är tyvärr fortfarande inte ronneby som skapa den lyckan! (hur nu ronneby kan skapa lycka för någon)

men vi har en månad och ett par dagar kvar tills jag behöver dö lite inombords! 
om en vecka kommer mormorn också, och hon är alltid trevlig att ha här (: 

nu ska jag hoppa ner i soffan och bråka om tvkanaler!

Alan: jag tänker INTE se William och kate!
Cathy: men jag vill så gärna!
Jag: aa nej jag vill inte se det!
Cathy: men välj ni då!
Alan: nej men välj du, allt utom det.
Cathy: här malin, ta kontrollen!
Jag: Vänner? eller CSI?!
Alan&Cathy: NEEEEJ !!!!
Jag: MEN VÄLJ SJÄLVA DÅÅ !!!
Cathy: Ja, vi är som en riktig familj nu känner jag! - inget småprat eller vara trevliga mot varandra, nejdå!

- det blev pacific igår! - det ta oss ALLTID 10 minuter att välja program, för vi MÅSTE se nåt som alla vill se.
oftast sluta det med film eller serie, ... jag undra hur det blir ikväll, hur som blir det alltid trevligt!


- det ska bli otroligt spännande att få komma till Australien såklart.
Nya möjligheter, nya saker att se, allt är nytt - ah, jag är taggad på att se på vad det landet har att erbjuda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback