about Perth, Western Australia

Ja, ser ut som jag sticker hit i augusti.
hittade en familj som jag kan spendera ett par manader med, dom sa ja till mig igar.
och jag tanker till 99 procent saga Ja, dom verka kanon!
bor i Inglewood, vilket ar 4 km fran Perth Centrum!
men jag kommer komma hem i Januari, sa jag isf kan borja plugga.
haha - manga ganger jag sagt det nu .....

kan beratta lite om Perth - av vad jag funnit pa australienguide osv.

Perth är faktiskt en av de mest solrika städerna i världen och utan tvekan den solrikaste staden i Australien. Det är också närmare till Singapore än det är är till Sydney.
Perth är numera en storstad som är "totalt isolerad" från det övriga landet genom oändlig ogästvänlig öken. Till närmaste större stad, Adelaide är det 265 mil.
Om du vill bort från storstadslivet kan du ta en tur till Rottnest Island, som klassat som en av de finaste stränderna i världen.
Klimatet i Perth kallas ökenklimat och högsta temperaturen har uppnåt 53 grader, normalt ligger det på 30-35 grader.
men vi far se, invanta svar fran en annan aupair forst! 
men att skippa hela hosten och vintern lockar val?
for nar vi ha host/vinter, sa har australien sommar.

Och det ligger ju pa vastkusten, vilket da betyder de inte har manga jordbavningar, tornados osv!
but well seeee, well seeee!

OCH MIN DATOR FUNKAR !!!! peeeerfekt, och den komma om en timmmeeee!!!
LOVE LOVE LOVE

Kommentarer
Postat av: Lollo

duu jag har en fråga om din mobil o sådär nu när du är i england... hur gör du?

har du fått en mobil av din brittiska värdfamilj? eller använder du din svenska? svenska med brittiskt kontaktkort i eller nåt?

funderar nämligen på hur jag ska göra.. min svenska mobil är ganska uråldrig och är sugen på att köpa en ny när jag kommer hem till sverige. däremot vill jag dra som au pair till London det här året eller typ så fort 2012 börjar, och det skulle kännas lite ovärt att köpa en ny mobil som man sen inte kommer använda på ett bra tag i england sen... sen är det såklart olika från familj till familj också hur man får det, men undrar bara hur du har det just nu :)

2011-04-18 @ 17:58:38
URL: http://lizinamerica.blogg.se/
Postat av: cassandra

MEN NEJ JAG E VERKLIGEN AVIS PÅ DIG!!!! Jäklar vad roligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

2011-04-18 @ 18:10:38
URL: http://cassandraagren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej det finns massor av farliga djur där Giftormar Giftspindlar krokodiler åh faen vet allt Men du vet säkert var du gör Puss och kram Mamma

2011-04-18 @ 18:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback