Chicago, Chicago, Chicagoooo.

Varför är inte Ronneby Chicago? .. vad bra det hade varit.
har haft en kanon dag i City all day long, Millenium park, åkte upp i Hancock tower igen och såg på utsikten.
handlat lite tröjor och gick in i den dyraste ansikts-kräm-affären jag sätt, DET VAR SVIN DYRT.
men jag ha verkligen prövat ALLA krämer snart för ansiktet i normala affärer, så detta måste vara värt det nu, men hon som jobbade där var riktigt duktig och hittade bra grejer för min hud osv, och hon märkte ju att jag inte var här ifrån och hon sa lite grejer jag kunde hålla mig borta ifrån för att huden inte skulle bli så torr osv.

Ludvig, Emelie, jag och Jennifer.


Vi åt på Cheesecake Factory, detta berömda stället som man har hört på TV, i filmer, i serier och min värdfamilj som prata om denna resturang hela tiden - var det något att hurra över? - JAAAA!!!! för helvete så gott allting var.
det bästa med USA är - GRATIS PÅFYLLNING med allt, gratis pommes, gratis dricka, gratis allt allt allt.

en annan fin grej i USA är att dom fråga alltid om man vill ta med sig det man inte orka äta upp, med sig hem.
ingen ville ta med resterna från sin Cheesecake som vi tog som efterrätt (dom var ju uber-feta) MEN HÄR LÄMNAS INGET, jag tog med det, mest bara för att ha gjort det också .. men här sitter jag nu med 4 olika cheesecakes, hihi!


när jag lämnade mitt rum idag för vandring mot tågstationen, stå tempen på 17 grader, HELT OKEJ för leggings, tshirt och converse .. när jag kom ut och gått en bit, inser jag att 17 grader INTE kan stämma, utan snarare 30 sträcket, jag inser också att jag hinner inte vända för då missa jag tåget, och jag inser även i samma sekund att jag kommer få svettas röven av mig hela dagen - och det gjorde vi, alla hade tagit FÖR mycket kläder!
det var strand väder idag, hoppas det är lika fint imorgon, för då ta jag cyklen bort mot Michigan sjön och ta ett dopp.

den till vänster med chokladsåsen som rinner var min bit



nästa helg verka vara spikad - amerikansk fotboll, igår regnade de så hemskt.
Chicago på söndag, vi fundera starkt på Fallskärms hoppning till helgen, YEAH?!

och justja, när jag sitter och vänta på tåget mot Chicago, sitter där två tjejer bredvid mig
och de prata tyska, i min ålder också .. så jag MÅSTE ju fråga ifall de kommer från tyskland och vad de gör här.
dom är au paier, här i Winnetka, varit det i två månader och vi ska ses i veckan för en fika.
DET ÄR SÅ LÄTT ATT SKAFFA VÄNNER HÄR, alla är i samma sits och det är bara att slänga iväg ett sms.

en från norrland, en från skåne och en från skövde.
kan jag säga hur många olika dialekter, hur många olika uttryck vi fått höra idag?
jag äääälskar de, jag och skåningen ligger närmast varandra (;

Men hur var eran Söndag där hemma? (;
tell me.


imorgon ska jag tvätta mina lakan.
jag ha spillt choklad över hela sängen.
och nu VET jag vad min mamma tänker .. något i stil med -

"åh kladdmaja, jag sa ju till dig att inte äta Choklad i sängen, du är precis som din far, ni behöver haklapp båda två"
och då svara tjockis något i stil med -
"VAD SÄGER DU?! är du inte redig, jag som äter precis som man ska (och så äckla han sig ännu mera)"


det är kul när man kan höra rösterna i huvudet från familjen.
hur man kan dom utan och innan .. nu vet jag också att tjockis sitter och skratta och tänker att så är det fan inte.
Men precis SÅ är det (:

och Farmor undra varför jag kalla tjockis för tjockis?
ja säg det, han är ju en tjockis och jag ha alltid kallat honom de (;
han gilla de!!
(nu slå han sig nog på magen och säger - jag som är så smärt och fin?)
HAHAHAHAHAHAHA säger jag då.

- jag sakna min familj, för det är min familj.
jag saknar att veta vad alla gör och hur alla tänker.
att äta frukost med mamma, snacka skit och skvaller om något som hänt.
att gå förbi soffan och skrika Fetto på pappa, och så räcker han ut tungan.
att bråka om internet med jocke, eller vem som är mest dum i huvudet.
att ha envisa diskussioner i soffan om vem fan som vann OS år 374 f.kr .. och som inte ens är nödvändigt, och att det ALLTID sluta med att jocke säger att jag måste gå och hämta datorn och googla upp skiten, och så vinner troligtvis mamma, och då svara alltid någon "
aha ... aja, jag trodde det var tidigare"

det är inte så att jag ha hemlängtan, jag sakna bara att ha något jag vet om.
här vet man ingenting, man har ingen eller inget som man hade för en månad sen.
- jag minns dock också hur trött i huvudet jag var på min familj, hur sinnesjukt skönt det var att slippa dom (: hör ni de? ni är väldigt jobbiga ibland, MEEEN dom är ändås min familj.

FARMOR: du måste göra pannkakor till mig när jag kommer hem!!! (:

GOD NATT USA, GOD MORGON SVERIGE!




Kommentarer
Postat av: Pappa

101010 låter rätt magiskt det är nog ett gott tecken .När du kommer hem ska vi göra svensk kladdkaka men det går väl inte upp mot det dom har i staterna.Har varit på massage idag gjorde ganska ont men det gör nog susen.Det fanns en mus i fällan dom hade ätit på den äckligt va.det där med fallskärm låter inget vidare va var rädd om dej är inte så bra på att skriva många pussar och kramar Mamma

2010-09-13 @ 19:19:28
Postat av: Emelie L

Alltså, när du skriver att du inte har hemlängtan så tänker jag på när jag var nånstans för ett par år sedan och kände typ den känslan också... Jag hade inte hemlängtan, ville bestämt inte till Sverige, men jag ville inte stanna kvar heller, jag hade liksom bara bortlängtan. Sen dess är det ett ord jag använder ofta... bortlängtan.

2010-09-13 @ 20:33:00
URL: http://travelingseoul.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback