Milwaukee, Wisconsin.

tidigt imorsse bar det av mot en ny stat - Wisconsin och en ny storstad - Milwaukee, som var super litet jämfört med Chicago, men lagom stort jämfört med Ronneby.
8 åkte vi, Maggie var sen som vanligt, plockade upp Cécile från Frankrike och Anja från Österrike, sen blev det Roadtrip med 4 olika Europeér, inte illa pinkat det. - vi har lärt oss franska, och vi har kommit på att tyska och svenska har VÄLDIGT många ord som är precis det samma, det kanske inte skrivs lika dant, men man uttala det lika.
för ett par timmar sen kunde jag t.o.m räkna till 10 på franska, nu kommer jag inte ens på en siffra.

Cécile, jag och Anja.







någon fet byggnad vid Lake Michigan, och så var det Rosa Bandet-något i hela Milwaukee.



jag köpte Converse skor, ett par vita för 250 kronor?
hemma kostar dom minst 800, så då får man passa på.

och Maggie har skämt ut sig, iaf skrämt upp en kille.
det kom en kille med en tröja med något fotbollslag på, Maggie blev heeelt vild och skriker att dom är från tyskland där hon bor, och vad är oddsen? så hon springer fram till denna lilla kille, och ta foton med honom, och dra i tröjan och är allmänt galen, och killen skäms röven av sig, men maggie var lycklig.





detta är något slags minnesgrej till alla de som dog i Vietnamn.
överallt stå de "you are never forgotten" och en massa namn.
inne i byggnaden med "navy skylten"
var det personer från Andra världskriget, tapperhets medaljer och bilder på de som slogs för sitt land typ.
även en bild på hitler och då skriker jag: MAGGIE TITTA!! ni fick också vara med på ett hörn.
(men hon tål skämt, annars kunde de ju varit farligt att säga de)
tillbaka får jag ändås som svar: Ja titta, ni är ingenstans! (:



när vi är färdiga i Wisconsin, kör vi tillbaka till trygga Illinois och till Old Orchard mall och äter hamburgare.
efter att Maggie har kört mot rött en gång, skällt ut alla och sagt att vi ska gå hem från Wisconsin.
till att anja har somnat i bilen när Maggie skriker, till att Cécile upptäckte att vi från Sverige inte heller kan prata tyska (;

nu är jag dödstrött och ska hoppa till sängs och se på serier.
(eftersom jag ställde klockan i morsse, sov jag ju knappt nåt)




det var den dagen, imorgon blir det nya äventyr.
jag ska nämligen åka och se på där Ensam hemma - kyrkan är inspelad ifrån.
butiken som Kevin snatta i och isrinken han åker över, och så ska jag ha en RIKTIGT bra bild från själva huset!

GOOD NIGHT USA

"
And the history books forgot about us, and the Bible didn't mention us,  you are my sweetest downfall .. I loved you first"

Kommentarer
Postat av: Christine

Fan va roligt ni verkar haft! :D Skicka gärna din länk till mig för jag "samlar" på Au PAir bloggar som jag sen ska skicka ut i ett inlägg :)

2010-09-27 @ 13:20:47
URL: http://missnaenfeldtinusa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback