home alone.


riktigt dålig bild, jag vågade inte hoppa ur bilen direkt och börja fota osv.
ni ser kanske vad det är?
iallafall här Ensam hemma spelas in.
det är coolt nog bara att jag kör förbi här varje dag.
men jag ska ta bättre bilder, det har piss-regnat idag.
hoppas på bättre väder imorgon!!!



morgon-tidningen som ligger framför trappan invevad i plast om det regnar.
precis som på film.
denna tidning är säkert 1 meter lång, JAG ÖVERDRIVER INTE.
det gå knappt att läsa, man få hänga sig över matbordet för att läsa längst upp.

en annan skojig upptäckt jag gjort.
hemma i sverige på disney channel och alla andra barnkanaler, visas tecknat ständigt.
här i USA är det hur många tecknade program som helst som är förbjudna, du får verkligen leta nogrant för att hitta tecknat, speciellt då om det är vapen och våld med i serien.
här visas HannahMontana, Icarly osv hela dagarna istället.

"Icarly is a show you'll see a lot here, cause we loooooove Icarly"
sa lillkillen till mig första dagen jag kom hit.

dock blir det inte mycket TV här längre, ungarna få inte kika på tv på vardagarna.
ännu en spännande upptäckt, hur många har det så?

Nu säger jag godnatt och tagga inför helgen.
Six flags, Chicago, pool-häng, övernattning hos My, allt allt allt



Update: kunde inte sova!
det är tornadovarning här i Winnetka just nu, familjen har tornadovarnings-lampor.
och dom blinkar för livet, det är storm, regn och åska.
det roliga är att min värdpappa sa för typ 5 dagar sen ungefär såhär
"det kommer vara strålande väder, och när det en dag bli molningt, så blir det värre för varje dag, tills en riktig storm kommer, så är det alltid"

för 2 dagarsedan blev det molnigt, igår regnade det lite, idag har det regnat hela dagen och nu är det storm, killen kan sitt väder.
men alla prata så mycket om "stormen Earl som slå till mot Östkusten inatt"
troligtvis inte den vi har (;

pratade med en kompis som bor i Wilmette (grannstaden)

Jag: dra man inte ut internet när det åska eller?!!!
hon: vadå? åskar det nu eller?

Kommentarer
Postat av: Melinda

hahah mina ungar kollar och alltid po Icarly ;D haha

2010-09-03 @ 05:08:47
URL: http://melindakaremalm.wordpress.com
Postat av: Lollo ♥

tycker olivia alltid kollar på tecknat... fast på nicktoons visserligen :P men hon får titta tv kankse max 2 timar på vardagar ^^

2010-09-03 @ 15:26:04
URL: http://lollohellobaby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback