Home Alone in Winnetka.

alla kanske inte vet, men många gör - Ensam Hemma filmen 1 & 2 (innan dom åker till New York) är inseplad i denna lilla by där jag bor just nu, Winnetka!
så idag kände jag för att fota lite platser ur filmen, speciellt huset och kyrkan, jag skämdes en hel del framför huset, men jag kan INTE komma hem utan bilder på det.

- så sjukt, för Ensam hemma har varit min favoritfilm under julen sen jag visste att den fanns liksom.
och nu bor jag här och gå förbi dessa saker varje dag! det känns inte verkligt.

Jag får gå dit när det inte är strålande sol en dag.
det ser ju rätt maffigt ut? men när man väl stå där så är det inte super stort.
mitt hus jag bor i är större och det är inte heller super stort.



och här är kyrkan



här är grannens hus! ni vet, som han springer in till sen i slutet.



och här (bakom där) springer han ut från affären när han snattat och ut på denna gräsplätt
som i filmen är en isrink, det där lilla verandahuset ni ser på bilden är med i filmen.



och sen springer han över här.

det roliga är att jag ha ju skrivit hundra gånger att jag var på Panera bread?
det är där han snatta ifrån (som då var en mataffär)
och gräsmattan med "verandan-huset" är, där ha vi varit HUNDRA GÅNGER men jag har aldrig tänkt på att det var isrinken, men tillslut började jagb känna igen det där lilla huset på gräsplätten och så såg jag på filmen, så var det ju där?! så galet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback