friday! (igen)

sån jävla sjukt dröm inatt hade jag alltså - drömde mitt liv här i USA var perfekt, allt var perfekt och jag skulle åka hem, jag grät och grät och förstod inte varför jag valt att åka hem när allt var så underbart.

tur det var en dröm!
helgen är nog spikad, North Chicago ikväll.
Chicago imorgon, jobba sen lite på kvällen och Chicago på Söndag, är någon gratis konsert i Millenium park. med tjej och killgänget, ska även dra med mig en dansk kompis, ska bli kul att se om vi förstår varandra (:
men det är inte 100 ännu så vi får la se vart det bär av, Skype hinner jag nog inte med så mycket denna helgen.

hoppas du hade det kanon i Köpenhamn maammsseeen!

- jag håller NHL biljetter i min hand, 2 weeks left!

känslan över att jag är fast här är nästan outhärdlig, att veta att jag måste sitta här i 3 veckor till är tungt, men tanken på att komma hem är jävligt tungt det också, jag vill inte bo i Blekinge, jag må dåligt av tanken, tanken på att få komma tillbaka till Ronneby - men ännu värre är det att känna såhär, att känna att man inte hör hemma någonstans, man har ingenting man längtar efter någonstans.
och mamma du behöver inte vara ledsen för att jag skriver såhär, även om jag inte ha hemlängtan eller saknar någon så vill jag ändås hem och prata skit med dig, denna resan har gjort mig sjukt förvirrad.
att varken har hemlängtan eller en saknad efter någon, men att även hatar ett ställe man precis kommit till.


Frågan är vad jag vill egentligen: just nu har jag ingen som helst idé, samtidigt som jag känner att jag INTE vill fastna i Ronneby året ut, så tror jag nog att jag behöver tid där jag alltid varit för att fundera ut något riktigt bra.

och att vissa människor som finns kvar där hemma ha sjunkit i mina ögon till den lägsta nivå ni kan föreställa er, och det är speciellt de personer man aldrig trodde, det är också förvirrande .... och därav har jag väl mest min familj att komma hem till, puckorna som alltid funnits där, och vänner man haft sen 100 år tillbaka, det är väl dom som engagerat sig, och Sara Koskenkorva, tjejen som jag gått i samma klass med i 3 år, men aldrig riktigt börjat umgåts med förens denna sommaren, en tjej som jag kan sakna ihjäl mig efter ibland, och som just nu sitter och smider planer på vintern tillsammans .. det ska bli kul, DET längtar jag efter.

Hösten har kommit till Chicago också, det är mycket kyligare .. även om det idag är klarblått och 20 grader, så är det inte som den veckan när vi först kom, minns ni den? nejfyfan så varmt det var.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nu vill jag fråga dig om lite hjälp här. Den 15 oktober flyger jag och några vänner till Chicago (eller okej inga biljetter är bokade och så än, men ändå..) Så vad tycker du vi bör se under våran lilla helg i Chicago?

2010-09-17 @ 23:06:52
URL: http://sofiaaupair.blogg.se/
Postat av: Kosken

Aww jag saknar dig med!

Längtar tills du kommer hem så vi kan träffas och titta på film, äta godis, snacka skit och planera en massa spännande saker!

Men nu är det inte långt kvar :)

Kram på dig ♥

2010-09-18 @ 00:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback