Fika!

vart ute med lite tyskar nu, tog en fika på något ställe.
önskar att det var som en fika i Sverige, men här får man liksom en kladdkaka (om man nu ta det) i påsar osv, inte det man vill ha liksom, men Fika är ju trots allt något Sverige har kommit på, inga andra som har det så (;

Enligt Google stå Fika för:
"Det innebär att man tar en paus från en aktivitet för att dricka kaffe eller någon annan dryck med vänner, familj eller bekanta. Denna tradition av en kaffepaus med något tilltugg är centralt i svensk kultur, med svenskar som en av världens främsta kaffekonsumenter."


kul att veta (; Oktoberfest nere i Chicago både idag och imorgon, ska firas att hösten snart är här, men det är en grej amerikanarna snott från tyskarna, för det är tysk mat, tysk dricka osv, så det får man pröva på imorgon när man ska ner, synd att jag inte kunde idag när alla andra ska ner, men det gå ju fler tåg!

ungefär två timmar kvar till jobb, så ska se lite CSI nu, och äta på min Merci, kände det behövdes lite äkta choklad "enjoy merci Finest assortment of European Chocolates in all its rich variety"

lite dålig på bilder nu känner jag, men jag orka inte!
- i förgår var det så varmt att man ville dö, och igår var det normalt, och idag är det riktigt kyligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback