en lista.

jag vet att jag hade en lista en gång i tiden på saker jag skulle göra innan jag lämnade USA.
nu hitta inte jag den, men jag minns väl på ett ungefär, och här kommer saker som jag kan pricka av.


- 5 Stater (New Jersey, New York, Connecticut, Illinois och Wisconsin)
- Target.
- Manhattan, top of the rock och hela biten.
- Chicago, se millenium park, navy pier och upp i höghusen.
- träffa vänner för livet.
- lära mig tyska.
- äta på Cheesecake Factory
- äta bagels.
- äta allt jag bara kan som inte finns hemma.
- äta 5 nya smaker av Ben&jerrys som vi inte ha i Sverige.
- fira högtider (Labour day, 11 september kan väl klassas.) Colombus weekend hinner jag också med.
- köra bil i USA
- vara på IKEA
- gå på Six flags.
- spenderat en stund på Starbucks.

saker som inte var med på listan, men som ha hunnits med.

- rädda en kille ur en bil och pratat med poliser.
- kastat i pengar i en tull och bara kört.
- kört mot rött (för man få svänga höger mot rött, OFTAST, jag är aldrig säker så jag bha kör)
- låtsas att jag är en dum svensk och fatta inte vad dom menar med taxa och att jag bha ha EXAKTA pengar för vad grejen kostar.
- åkt taxi igenom Chicagos gator helt själv (det sa jag alltid innan att jag inte skulle göra, men nu är de gjort)


sen en liten klurig fundering jag har.
jag ha haft ett par vita Converse skor i snart ett år, jag ha gått med dom stup i kvarten sen jag köpte dom.
och igår skulle jag ha dom för första gången på en vecka eftersom det var så varmt - jag fick de ennooorma skoskaven och blåsorna efter 5-10 minuter, HUR kan man få det när man gått i skorna i minst ett år redan?

den minsta killen vet att jag ska åka hem också nu och idag kom frågan

han:
varför ska du åka hem?
jag:
(drog till med nåt enkelt) att jag vill börja College och läsa som sportjournalist.
han:
ååååh, hur länge stanna du då?
jag:
mitten av oktober.
han:
vad bra, för vi måste hinna göra massor saker innan du åker .. och så rabbla han upp allt.
(och tillslut säger han: när du är hemma sen kan vi skypa med varandra och när jag är stor kan jag komma till dig i Sverige, haha!)

VECKANS PLANER:
imorgon, tvätta och mysa ner till vattnet, onsdag - hela dagen inne i Chicago, troligtvis, om de gå för sig för Emelie, torsdag ska jag träffa en tjej från Brasilien som är inne på sitt andra år, vi ska äta lunch och shoppa, på kvällen ska jag möta mina favorit tyskar ... och så långt ha jag planerat.

Kommentarer
Postat av: sigrid

... och fredag träffa sigge från skåaune :)

2010-09-14 @ 15:09:02
URL: http://sigridiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback